جشنواره بزرگ تابستانه چهارسوق برای معرفی ظرفیتها و استعدادهای گردشگری
محمد محبخدایی معاون گردشگری با حضور در بخش خبری ساعت ۲۰
شبکه ۴ سیما در مورد برنامه های سازمان میراث فرهنگی برای تابستان
گفت: «جشنواره بزرگ تابستانه چهار سوق برای معرفی ظرفیت ها و
استعدادهای گردشگری ۳۱ استان طراحی شده است.»
او تصریح کرد: «این جشنواره به نوعی عرصه رقابت بین استانهاست تا
جشنواره های خود را با استفاده از ظرفیت هایی که دارند برای جذب
گردشگران بیشتر برگزار کنند.»
محبخدایی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در ایام تابستان نیز به فعالیت
خود برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ادامه خواهد داد، یادآور شد:
«در ایام تابستان نیز همچون نوروز، هتلها و مراکز اقامتی و پذیرایی برای
گردشگران تخفیف ویژه در نظر گرفتهاند تا فرصت سفرهایی ارزانقیمت و
با کیفیت برای گردشگران فراهم شود.»
معاون گردشگری اضافه کرد: «محوریت تمام برنامههای استانها در تهران
خواهد بود، به این ترتیب که شب فرهنگی تمام ۳۱ استان در ایام تابستان
هر شب در برج میلاد تهران برگزار میشود و مردم میتوانند با ظرفیتها و
جاذبههای کشور آشنا شوند.»
او افزود: «تمام این برنامهها به منظور ایجاد فرصتی برای توسعه گردشگری
داخلی کشور با استفاده از ظرفیتهای طبیعی و همچنین استعداد هنرمندان
کشورمان تدارک دیده شده است، حمایت از کالای ایرانی و خرید سوغات نیز
بخشی از برنامه ویژه تابستان است که تخفیفهایی نیز در این بخش خواهیم
داشت.»
محبخدایی گفت: «با سیاستهای سازمان میراثفرهنگی و دولت از حوزه
گردشگری این باور در کشور به وجود آمده است که گردشگری بهترین فرصت
برای ایجاد اشتغال و جریان اقتصادی در کشور است و استان ها نیز تلاش
میکنند از این بخش بهرهبرداری کنند.»
معاون گردشگری با اشاره به اینکه تئوری شهر گردشگر در استانها مورد توجه
قرار گرفته است، تصریح کرد: «بسیاری از استانها تلاش میکنند تا با استفاده
از تاسیسات شهری خود زمینه اقتصادی کردن شهر ها و پذیرش گردشگران
بیشتر را فراهم کنند.»
او ادامه داد: «معرفی مسیرهای گردشگری بیشتر در توزیع سفر بسیار موثر
است که شهرها در این حوزه نیز تلاش میکنند، چنانچه مشاهده کردیم در
ایام نوروز ۹۷ استان چهارمحال و بختیاری با ۲۱۴درصد رشد در حوزه پذیرش
گردشگر مواجه بود و امیدواریم با معرفی مسیرها و شهرهای هدف گردشگری
کمتر شناخته شده این آمار در تابستان نیز تکرار شود.»