تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
2

تکمیل قطار شهری کرمانشاه ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

  • کد خبر : 108994
  • 12 ژوئن 2023 - 9:34
تکمیل قطار شهری کرمانشاه ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
شهردار کرمانشاه گفت: تکمیل هر دو فاز پروژه قطار شهری کرمانشاه حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که ۱۲۰۰ میلیارد آن تامین شده است.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه، دکتر نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در جریان بازدید با اهالی رسانه از پروژه‌های در حال اجرا این شهر، اظهار کرد: پروژه قطار شهری از سال ۹۰ تا ۹۸ تعطیل بود و اعتباری به پروژه داده نشد، در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر  ۱۴۰ میلیارد تومان تزریق شد، که طبیعتاً با این اعتبارات کار قابل انجام نبود.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهور موفق شدیم اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان کسب کنیم و این اعتبار در طول سه سال پرداخت می‌شود، هرسالی ۳۰۰ میلیارد به صورت وام و ۱۰۰ میلیارد از خزانه به ما تحویل داده خواهد شد.

شهردار کرمانشاه گفت: در سال گذشته اولین بخش دریافت شد که ۴۲۵ میلیارد تومان ریل خریداری و ریل‌گذاری ۵.۵کیلومتر در قسمت روگذر این پروژه آغاز شد.

وی اضافه کرد: در کشور جزء کلان‌شهرها هستیم که دارای تأسیسات ریل‌گذاری خواهیم بود، واگن‌های قطار را خود دولت به ما خواهد داد،هر دو فاز پروژه با حدود ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود که ۱۲۰۰ میلیارد تومان تا به حال توسط دولت و مابقی آن هم از محل فروش امکاناتی که خود پروژه دارد تأمین می‌شود. محاسبات مالی پروژه انجام شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: اگر اعتبارات به موقع توسط دولت پرداخت شود امیدواریم ۲.۵ سال آینده آینده بتوانیم فاز اول پروژه قطار شهری را به بهره برداری برسانیم.

مشکلات ترافیکی خیابان غذا حل می‌شود

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ترافیکی در محدوده خیابان غذا (سراب قنبر کرمانشاه)، اظهار کرد: پروژه خیابان غذا سرمایه‌گذاری گرفته که با بخشی از سرمایه خود سبب ایجاد اشتغال شده، اما این خیابان با ایجاد مشکل ترافیکی، دید خیابان و راه ارتباط پیاده‌رو با خیابان را بسته بود که منجر به حادثه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: خیابان غذا همچنان باقی می‌ماند، در این پروژه پیاده‌رو سمت خیابان برای رفع مشکل باز می‌شود، تعدادی از دکه‌های ایجاد شده به محل دیگری انتقال پیدا خواهند کرد، اتمام پروژه زمانی زیادی نخواهد برد و سرمایه‌گذار مشغول فعالیت است، و با زمانی که در اختیار آنان قرار داده‌ایم سازه‌ها به زودی درست خواهد شد.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=108994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.