تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
6

تولید ۵۰۰ هزار نهال گل فصلی در مجموعۀ تولید گل‌وگیاه شهرداری

  • کد خبر : 67212
  • 23 ژوئن 2020 - 16:40
تولید ۵۰۰ هزار نهال گل فصلی در مجموعۀ تولید گل‌وگیاه شهرداری

تولید ۵۰۰ هزار نهال گل فصلی در مجموعۀ تولید گل‌وگیاه شهرداری مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از تولید  ۵۰۰ هزار نهال گل فصلی بهاره در مجموعۀ تولید گل‌و‌گیاه این سازمان خبر داد. به گزارش کرمان‌آنلاین، یدالله علیزاده با اشاره به این‌که مجموعۀ تولید گل‌وگیاه، وسعتی بیش از ۲۷ هکتار دارد […]

تولید ۵۰۰ هزار نهال گل فصلی در مجموعۀ تولید گل‌وگیاه شهرداری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از تولید  ۵۰۰ هزار نهال گل فصلی بهاره در مجموعۀ تولید گل‌و‌گیاه این سازمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، یدالله علیزاده با اشاره به این‌که مجموعۀ تولید گل‌وگیاه، وسعتی بیش از ۲۷ هکتار دارد که تقریباً ۱۰ هکتار آن زیر کشت است، گفت: در مجموعۀ تولید گل‌وگیاه این سازمان، خزانۀ گل‌های فصلی به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ مترمربع است و ۳۴ شاسی جهت کاشت و نگهداری گل‌وگیاه در مجموعۀ تولید، وجود دارد.

وی با اشاره به تولید انواع گل‌های فصلی بهاره در این مجموعه افزود: از گونۀ اطلسی ایرانی، ۱۲۶ هزار نهال، ناز آفتابی، ۱۲۷ هزار نهال، جعفری زرد، ۱۲۴ هزار و جعفری  نارنجی، ۱۲۳ هزار نهال؛ در مجموع ۵۰۰ هزار نهال در متراژ ۴۵۰ مترمربع، زیر کشت گل فصلی بهاره است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ادامه داد: این گل‌ها جهت کاشت در پارک‌ها و فضای سبز شهری‌، بین مناطق پنچ‌گانه توزیع می‌شود.

شهردار کرمان تأکید کرد:

لزوم امکان‌سنجی فنی و اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری

شهردار کرمان بر لزوم امکان‌سنجی فنی و اقتصادی  تأکید کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت: با شناسایی موقعیت‌های مناسب و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شناسایی‌شده، بهتر می‌توان اهداف خدمات سرمایه‌گذاری را تحقق بخشید.

وی افزود: اگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی و سوددهی لازم باشد، می‌توان به نحو احسن از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

شهردار کرمان ادامه داد: اگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و به‌صورت مجموعه‌ای جامع تدوین شود و از تجربیات شهرداری‌های دیگر نیز در این خصوص استفاده شود، قطعاً زنجیرۀ جذب سرمایه‌گذار تکمیل خواهد شد.

عالم‌زاده با اشاره به اهمیت جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که برای شهر و شهرداری توجیه اقتصادی دارند، داشتن نگاه راهبردی توسط مدیریت دستگاه‌های اجرایی را یک ضرورت در بهره‌مندی از این مزیت برشمرد.

وی با بیان این‌که شهرداری آمادگی لازم برای تعامل با سرمایه‌گذار در زمینه‌های مختلف شهری ازجمله پسماند، بازیافت نخاله‌های ساختمانی، پارکینگ‌ها، حمل‌ونقل عمومی وغیره را دارد، خواستار بررسی پروژه‌های تعریف‌شده در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری، ازسوی سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف شهری شد و اظهار داشت: لازم است امکان‌سنجی فنی و اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

شهردارکرمان مطرح کرد:

وجود اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک

شهردار کرمان گفت: اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان دیده شده است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تبریک به مناسبت هفتۀ قوۀ قضاییه، با اشاره به این‌که حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان دیده شده است، گفت: در هر منطقۀ شهری پنج مسیر دوچرخه‌سواری دیده شده است.

وی با تأکید بر هماهنگی هر منطقه با پلیس شهرستان برای اجرای مسیر دوچرخه‌سواری گفت: شهرداری منطقه سه که در اجرای طرح پیش‌قدم بوده، با پلیس شهرستان هماهنگ شده و با امضای صورت‌جلسه، کار خود را از خیابان سپه شروع کرده است.

شهردار کرمان با اشاره به توقف کار، توسط پلیس استان کرمان گفت: هرچند اجرای این مسیر در طرح جامع ترافیک دیده شده، نیاز به تصویب دوباره ندارد، اما به لحاظ ضرورت اجرا می‌توانست مصوبۀ شورای ترافیک استان را هم بگیرد.

عالم‌زاده با اشاره به این‌که طرح‌های مصوب در طرح تفصیلی بدون مجوز و تنها با اولویت‌بندی شورای اسلامی شهر اجرا می‌شود، گفت: البته طرح مسیرهای دوچرخه‌سواری به لحاظ ایمنی بیشتر شهروندان، در شورای ترافیک استان مطرح و بازنگری خواهد شد.

شهردار کرمان همچنین در پاسخ به سوالات و درخواست‌های اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهر کتاب را برند و امتیازی برای شهرها دانست و گفت: شهر کتاب در جاهایی وجود دارد که شهرداری‌ها تعامل کرده و فضای لازم را در اختیار قرار می‌دهند.

عالم‌‌زاده افزود: در صورت موافقت شورا برای ورود و استقرار شهر کتاب به‌عنوان مشخصه و برندی برای شهر کرمان، باید زمینۀ آن در شهر کرمان فراهم شود.

وی با تأکید بر این‌که شورا تصمیم‌گیرندۀ نهایی در ورود شهر کتاب به کرمان است، گفت: شهر کتاب می‌تواند در برگزاری سمینارها و نشست‌ها در قالب یک مؤسسۀ فرهنگی نقش ایفا کند.

عالم‌زاده افزود: پیشنهاد می‌کنم نمایندگان و کارشناسان شهر کتاب در کرمان حضور پیدا کرده و در خصوص عملکرد شهر کتاب گزارش دهند.

شهردار کرمان در ادامه، با اشاره به طرح موضوع ضوابط مشخص برای سیما و منظر شهر کرمان گفت: در این رابطه ضوابطی را تهیه و تنظیم کرده و به کمیسیون ماده پنج فرستادیم که این ضوابط به کمیته سیما و منظر ارجاع داده شده است.

عالم‌زاده افزود: در صورت تنظیم و تأیید ضوابط سیما و منظر شهری، به‌طور قطع این ضوابط در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان‌کار مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که ساخت‌وساز در معابر شهر، تابع عرض معبر بوده و برای آن ضابطۀ ثابتی وجود ندارد، گفت: بنابراین، ضابطۀ سیما و منظر باید به‌گونه‌ای باشد که ساخت‌وسازها در معابر، منظم و ضابطه‌مند در کنار هم قرار گیرند

شهردار کرمان افزود: اِعمال ضوابط سیما و منظر در پایان‌کار، درنهایت سیما و منظر مناسبی از ساخت‌وسازها را به‌وجود می‌آورد؛ به همین دلیل اعتقاد دارم باید به‌جای طرح جامع سیما و منظر، ضابطۀ سیما و منظر وجود داشته باشد.

عالم‌زاده از اجرای طرح ترافیکی در سه‌راهی شرف‌آباد برای تسهیل عبور و مرور خبر داد و افزود: در شورای ترافیک استان کرمان اجرای تقاطع هم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد مورد تصویب قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که اعضای شورای شهر می‌توانند نظر نهایی خود را در خصوص اجرای تقاطع هم‌سطح یا غیرهم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد اعلام کنند، گفت: البته مقرر شده تا رینگ شهر کرمان را مطالعه کرده و در خصوص مکان مناسب برای هم‌سطح‌سازی، تصمیم‌گیری و به شورای ترافیک پیشنهاد دهیم.

شهردار کرمان در خصوص مطرح شدن ضرورت ایجاد پارکینگ در چهارراه سمیه (طهماسب‌آباد) و انجام نشدن این اقدام ازسوی شهرداری گفت: در سال گذشته در حال تملک چند ملک برای ساخت پارکینگ بودیم که به‌دلیل نوسانات قیمت، با مالکان به توافق نرسیدیم.

عالم‌زاده با تأکید بر اجرای پارکینگ مناسب در این محدوده افزود: در حال حاضر، ملکی در کوچه شماره ۱۰ شریعتی که عرض مناسبی دارد، برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وی همچنین طبق درخواست اعضای شورا از پیگیری برای ایجاد پل عابر پیاده روبه‌‌روی شهرک صنعتی خبر داد.

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

اعضای شورا ناظر بر پروژه‌های شهری

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار، معاونان شهردار و خبرنگاران در محل سالن سادات برگزار شد.

به گزارش کرمان‌‌آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این جلسه با اشاره به نشست هم‌اندیشی صبح یک‌شنبه با خبرنگاران گفت: طبیعت مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی، انجام گفت‌وگو و شنیدن گلایه‌ها و پیشنهادها تا رسیدن به اقناع مخاطبان است.

محمد فرشاد با بیان این‌که مطالب مفیدی ازسوی شهردار در این نشست مطرح شد، افزود: البته در آینده ضرورت دارد جلسات ‌اندیشی و مطبوعاتی به‌صورت مجزا برگزار شود تا نتایج مطلوب‌تری به‌همراه داشته باشد.

کانون پرورش فکری در کاوشکده علوم

سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به شکل‌گیری کاوشکده علوم در دورۀ دوم شورای اسلامی شهر گفت: این مرکز علمی، در راستای رشد و پرورش استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان در شهرداری کرمان راه‌اندازی شد.

زهرا لری حفظ و نگهداری کاوشکده را مهم‌تر از ایجاد آن دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به کمبود فضای فرهنگی در حوزه کودکان، ساختمان کاوشکده علوم در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

وی تهیه و تدوین طرح جامع زیباسازی شهر با استفاده از نظرات کارشناسان و استادان دانشگاه را ضروری دانست و افزود: بهتر است هنرهای شهری، زیبانگاری‌ها، نورپردازی‌ها و حذف زوائد بصری، همه در یک مجموعه دنبال شده و شهرداری‌های مناطق با هماهنگی آن فعالیت کنند.

لری همچنین به درخواست کتبی دادگستری کرمان مبنی بر نام‌گذاری معبری به نام شهدای هفت تیر اشاره و بیان کرد: این نامه مدتی است ازسوی شهرداری بی‌پاسخ مانده که لازم است مکاتبات شورا ظرف دوهفته پاسخ داده شود.

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ضرورت احیای پردیسان قائم گفت: فضای سبز جنگل قائم به میزان زیادی از بین رفته و برخی درختان کاج نیز خشک شده است.

وی پیشنهاد داد: شهرداری چند چاه آب شیرین در اطراف کرمان را خریداری کند تا از آب شور کمتری در آبیاری جنگل استفاده شود.

پردازش دستورالعمل ورزش شهروندی

رییس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و جوانان شورا نیز استفاده از توانایی و خلاقیت جوانان در عرصه‌های مختلف کشور را ضروری دانست و گفت: بهتر است بستر لازم برای حوزه‌های رفتار فردی و سازمانی جوانان فراهم شده تا به تدریج شرایط واگذاری امور مهم به آنان ایجاد شود.

احمد حسن‌زاده اظهار داشت: عمدۀ مسائلی که در این کمیسیون مطرح می‌شود، ازسوی اعضای شورای مشورتی جوانان است و پیشنهاد می‌شود دو نماینده از آن‌ها فراخور تخصصی که دارند در جلسات کمیسیون‌ها و شورای عمومی حضور یابند.

وی با اشاره به طرح «سینما ماشین» که ازسوی شورای مشورتی جوانان پیشنهاد شده است، افزود: این طرح که زمینه فرهنگی دارد و برای افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز مفید است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر علوم پزشکی اجرا می‌شود.

حسن‌زاده از طرح دستورالعمل ورزش شهروندی ازسوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این طرح با پردازش بیشتر در صحن علنی شورا مطرح و تصویب شود.

تهیه گزارش سه‌ماهه بودجه شهرداری

همچنین رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به طرح دو مصوبۀ بلاتکلیف در شورای ترافیک استان گفت: عدم تعیین‌تکلیف مصوبۀ سه‌راهی شرف‌آباد و نیز عدم اجرای مصوبۀ میدان بیرم‌آباد در این شورا مورد سوال قرار گرفت.

حسین چناریان تهیه گزارش بودجه در سه‌ماه ابتدای سال و ارائه آن به کمیسیون برنامه و بودجه را ازسوی شهرداری خواستار شد.

وی از درخواست رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ برای واگذاری زمین در دو منطقۀ میدان بیرم‌آباد و بوستان رادیو خبر داد و گفت: این دو قطعه‌زمین برای احداث ساختمان اورژانس در این دو منطقه درخواست شده است.

در ادامه، با این مصوبه و همچنین عضویت رییس دفتر حوزه شهردار در کمیسیون ماده ۱۴ موافقت شد.

ساماندهی خیابان باقدرت جنوبی

همچنین رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست  شورا با تشکر از اقدام شهرداری در بهسازی میدان رسالت گفت: این میدان بعد از گذشت سال‌ها از احداث آن، به بهسازی و زیباسازی نیاز داشت.

علی خدادادی با اشاره به ترافیک و تردد شهروندان در خیابان باقدرت جنوبی نیز اظهار داشت: با توجه به توسعۀ مراکز خرید در این منطقه، ساماندهی خیابان، اصناف و پیاده‌رو نیز ضروری به نظر می‌رسد.

وی همچنین از شهردار خواست پلاک‌گذاری اماکن مسکونی و تجاری و پلاک‌کوبی درختان را در دستور کار قرار دهد.

اصلاح آیین‌نامه پارکینگ عمومی

در ادامه، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورا از بررسی آیین‌نامه پیشنهادی شهرداری در خصوص پارکینگ در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اصلاحاتی ازسوی شهرداری اِعمال شده و پیشنهادات جدید نیز اضافه شوند.

رامین ارجمندکرمانی موضوع ریالی پارکینگ و نحوۀ تأمین آن را از ایرادات وارد شده عنوان و تاکید کرد: در همین راستا طرح پیشنهادی شهرداری مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار نگرفت و مقرر شد با اعمال اصلاحاتی موضوع پارکینگ هرچه سریع‌تر به سرانجام رسیده و به شهرداری ابلاغ شود.

وی همچنین از طرح مشارکت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در موضوع تأمین پارکینگ عمومی ازسوی کمیسیون ماده پنج خبر داد.

لری نیز احداث پارکینگ در نقاط مرکزی شهر را ضروری دانست و گفت: در گذشته توافقاتی با علوم پزشکی صورت گرفته بود تا ساختمان رهاشدۀ بیمارستان «کرمان‌درمان» به پارکینگ عمومی تبدیل شود، اما این اتفاق نیفتاد.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا نیز با اشاره به تأمین پارکینگ در ضوابط طرح جامع شهر کرمان گفت: در قانون آمده اماکن مسکونی باید کل پارکینگ و اماکن تجاری تا سقف ۵۰ درصد پارکینگ لازم را تأمین کنند.

محمدجواد کامیاب با بیان این‌که طرح جامع بالادست طرح تفصیلی است، افزود: ضوابط به‌تنهایی مشکل پارکینگ شهر کرمان را حل نمی‌کند، اما ضوابط طرح جامع این مشکل را حل می‌کند.

ارجمندکرمانی نیز با بیان این‌که مصوبات مهم کمیسیون ماده پنج در شورای عالی شهرسازی تصویب می‌شود، گفت: مغایرت با این مصوبات در شورای عالی شهرسازی بررسی می‌شود، اما آنچه در شورای شهر مطرح می‌شود، موضوع ریالی و عوارضی آن است.

نصب پل عابر پیاده شهرک صنعتی

در ادامه، منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان از شهردار کرمان خواست گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه خاتم به شورا ارائه دهد.

وی همچنین با اشاره به احداث مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان سپه گفت: با توجه به عرض کمِ خیابان و ترافیک آن، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده که پیشنهاد می‌شود در انتخاب مسیر دوچرخه‌سواری تجدید نظر شود.

ایرانمنش نصب پل عابر پیاده در ورودی شهرک صنعتی را یادآور شد و افزود: جمع‌آوری زباله نیز در شهرک‌های مسکن مهر منظم نیست.

این عضو شورا با اشاره به پایان ساخت مسکن مهر و پرداخت جریمۀ تخلفات اظهار داشت: ضروری است پایان‌کار مسکن‌های مهر داده شود تا بتوانند براساس آن سند دریافت کنند.

در پایان این نشست، رییس شورا با اشاره به تصمیم انتصاب مدیر برای هر یک از پروژه‌های در دست اقدام توسط شهردار گفت: ضرورت دارد از طرف کمیسیون‌های شورا نیز برای هر یک از پروژه‌ها یک نفر تعیین شود تا در هر ماه گزارشی از نظارت و ارزیابی کارشناسی از پیشرفت پروژه‌های عمرانی، تهیه و به شورا ارائه شود.

فرشاد ارزیابی پروژه‌های پیاده‌راه میدان‌های توحید (ارگ)، شورا و هفت‌باغ را به رامین ارجمندکرمانی، سرمایه‌گذاری بلوار سپهبد شهید سلیمانی را به علی‌اکبر مشرفی، سرمایه‌گذاری میدان هفت‌باغ را به سیدمحمدرضا میرحسینی، آسفالت، تکمیل آرامستان جدید و پارک گردشگری را به علی خدادادی، ساماندهی آب‌های سحطی را به محمدجواد کامیاب و پیگیری بوستان‌های بانوان را به زهرا لری سپرد.

شهردار کرمان خبر داد:

تعامل شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی برای احیای بافت تاریخی

شهردار کرمان با تأکید بر احیای بافت تاریخی شهر کرمان، از تعامل با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای اقدامی ارزشمند در بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشستی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: برای بهسازی و نوسازی بافت تاریخی شهر کرمان، حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی به اجرای پروژه‌های شهری در بافت تاریخی ازجمله پیاده‌راه‌سازی و بهسازی میدان توحید (ارگ) اشاره و بیان کرد: خیابان گلبازخان هم قابلیت پیاده‌راه‌سازی دارد که البته این امکان باید بررسی شود.

شهردار کرمان بر تشخیص کارشناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد محور گردشگری و در نظر گرفتن اولویت‌ها در این زمینه تأکید کرد و گفت: حضور فود استریت (دکه‌های غذاهای خیابانی) در فضاها و معابر بافت تاریخی نیز، فرصتی برای حضور مردم و رونق‌یافتن بافت تاریخی خواهد بود.

عالم‌زده افزود: به‌زودی فراخوانی منتشر خواهیم کرد تا صاحبان فود استریت و کافه‌ون‌ها در صورت تمایل در این فراخوان شرکت کرده و برای فعالیت ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: استقرار فود استریت‌ها، نیازمند در نظر گرفتن تمهیدات لازم ازسوی پلیس و مستلزم هماهنگی‌های ترافیکی و امنیتی و همچنین در نظر گرفتن مسایل بهداشتی است تا شهر کرمان نیز مانند شهرهای دیگر، این تجربه را داشته باشد.

شهردار کرمان بر بررسی و مشخص کردن بناهای تاریخیِ نیازمندِ محوطه‌سازی ازسوی شهرداریِ بافت تاریخی تأکید کرد و گفت: برای تملک املاک مسیری در پروژه‌های بافت تاریخی، اداره‌کل راه و شهرسازی می‌تواند با در اختیار قرار دادن زمین، شهرداری را همراهی کند.

عالم‌زاده به پروژۀ بهسازی و نوسازی قبه سبز توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: محوطه‌سازی اطراف این بنا برعهده شهرداری است.

در ادامۀ این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اقدامات خوب و ارزشمند شهرداری در بافت تاریخی، احیای قبه سبز و بازار قلعه‌محمود را از موارد مورد تأکید استاندار کرمان دانست و گفت: مشاور مطالعات طرح احیای قبه سبز، باید ملاک‌ها و نگاه میراثی را مدنظر قرار می‌داد.

فریدون فعالی بر دقت انتخاب مشاورِ کارآمد و باتجربه ازسوی شهرداری تأکید کرد و افزود: ایراد گرفتن بر طرح‌های مشاوران در حوزۀ میراث، دلیلی بر کارشکنی و مانع‌تراشی نیست و در اجرای طرح‌ها، به هیچ‌وجه نباید در هویت و ساختار بنا مداخله کرد و دست بُرد.

وی از ایجاد سایت موزه و اعتباربخشی به قبه سبز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: برای احیای قبه سبز، تملک املاک را در دستور کار قرار دادیم؛ زیرا در محوطۀ مدنظر، سه فصل کاوش باید انجام شود؛ ضمن این‌که شهرداری هم باید برای ساماندهی محیط اطراف، اقدام کند.

فعالی تعامل هرچه بیشتر و بهتر با شهرداری را ضروری دانست و گفت: شهرداری کرمان و اداره‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برای رونق دادن به بافت تاریخی و ماندگاری آن در اذهان عمومی، باید پروژه‌ای را به‌صورت مشترک تعریف کرده و در مدت‌زمان مشخص به سرانجام برسانند.

با حکم شهردار کرمان؛

سرپرست مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان معرفی شد

طی حکمی ازسوی سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، روح‌الله خواجویی به‌عنوان سرپرست مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان معرفی شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در جلسۀ معارفه سرپرست جدید مدیریت آرامستان‌های شهرداری با اشاره به این‌که آرامستان، جدید یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم شهر کرمان است، گفت: برطرف شدن مشکل معارض آرامستان، از دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر بود که به لطف خدا به سرانجام رسید.

عالم‌زاده با اشاره به این‌که موارد فنی، اجرایی، مالکیتی و حقوقی آرامستان در بخش‌های دیگر شهرداری در حال پیگیری است، تأکید کرد: دغدغۀ مدیرعامل جدید آرامستان، باید تکمیل آرامستان جدید باشد.

وی با بیان این‌که غسالخانۀ آرامستان باید تا پایان سال ساخته شود، گفت: در حال حاضر، مقرر شد بخشی از آرامستان به‌صورت امانی و حدود یک‌ششم در قالب کار پیمانی، ساخته و آماده شود.

شهردار کرمان ممیزی آرامستان فعلی را ازجمله اقدامات ضروری دانست و افزود: قرار بود با برگزاری مزایده، اعتبارات آرمستان جدید از محل فروش قبور تأمین شود و حساب متمرکزی به این منظور اختصاص یابد؛ بنابراین، در این زمینه باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از معاونت خدمات شهری برای انتخاب فرد مناسب جهت مدیریت آرامستان گفت: از مهندس خواجویی که قبل از این در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری فعال بوده، انتظار می‌رود تا نسبت به سیما، منظر و فضای سبز آرامستان حساسیت بیشتری داشته باشد.

ایمان سیف‌الهی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری نیز با اشاره به اهمیت تکمیل پروژۀ آرامستان جدید گفت: به سرانجام رسیدن این پروژه، مستلزم همکاری تمام مجموعه است .

وی ضمن تشکر از مدیران پیشین آرامستان افزود: پروژۀ آرامستان جدید، خدمت بزرگی است که باید با درایت مدیران شهری به سرانجام برسد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این جلسه ضمن معارفۀ سرپرست جدید سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان، از محمدرضا احمدی، سرپرست پیشین این سازمان قدردانی شد.

منبع : شهرداری کرمان

مطالب دیگر در حوزه شهرداری را در توریسم پرس دنبال کنید

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=67212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.