تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
7

توسعه و گسترش صنعت و معدن در ناحیه صنعتی نصرت آباد سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 90645
  • 12 فوریه 2022 - 13:18
توسعه و گسترش صنعت و معدن در ناحیه صنعتی نصرت آباد سیستان و بلوچستان
همزمان با دهه مبارک فجر و با هدف تسریع آهنگ توسعه و گسترش ناحیه صنعتی نصرت آباد ، اولین واحد از " مجتمع فرآوری مس و کاتد گیتی مهر روشنا " با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان ، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با هدف تسریع آهنگ توسعه و گسترش صنعت و معدن در ناحیه صنعتی نصرت آباد با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان ، سردار کرمی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جنوب شرق کشور ، اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش ، میرجاوه ، کورین و نصرت آباد و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از مقامات و مدیران استانی و معتمدان محلی اولین واحد از “مجتمع فرآوری مس و کاتد گیتی مهر روشنا ” با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد تومان و اشتغال زایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر غیر مستقیم توسط بخش خصوصی در زمینی به گستره ۵۱۸۱۰ متر مربع به بهره برداری رسید.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : آهنگ توسعه و گسترش همه جانبه و زدودن چهره محرومیت از پهنه این استان با تکیه بر طرح های تولیدی ، صنعتی و معدنی و جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید از وضعیت فعلی شتاب بیشتری پیدا نماید.
وی اظهار داشت : شرط تحقق این هدف مهم آن است که هر روز شاهد کلنگ زنی ها و بهره برداری از طرح های متعدد بر اساس پتانسیل های منطقه ای در استان باشیم و در این راستا بایست از ظرفیت های سرمایه گذاران ،خیرین ، گروه های جهادی و توافق نامه های دو یا چند جانبه استفاده شود.

استان سیستان و بلوچستان دارای رنگین کمانی از معادن متنوع

حسین مدرس خیابانی خاطر نشان کرد : استان سیستان و بلوچستان دارای رنگین کمانی از معادن متنوع است که باید با جذب سرمایه گذاران در احداث ، بهره برداری و ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی و در نهایت کسب منافع اقتصادی و اجتماعی برای مردم منطقه و استان تلاش شود.
وی گفت: جلوگیری از خام فروشی و احداث کارخانه ها و صنایع فرآوری معدنی در جوار معادن نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا تولید با ارزش افزوده بالاتری حاصل شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود : پیام روشن استاندار به عنوان مقام عالی اجرایی استان به سرمایه گذاران ، حمایت ، پشتیبانی از آنان و امنیت پایدار در استان است و بهره برداری از طرح صنعتی و معدنی امروز به عنوان چشم انداز و الگویی موفق برای ورود سرمایه گذاران به بخش ها و ظرفیت های تولیدی ، صنعتی و معدنی استان است.
مدرس خیابانی در بخش پایانی سخنانش افزود : استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان جهت تربیت نیروی کار ماهر در کنار مرتفع شدن برخی مشکلات زیر ساختی مجتمع فرآوری مس و کاتد گیتی مهر روشنا و دیگر واحدهای تولیدی مستقر در ناحیه صنعتی نصرت آباد نیز بایست در سریع ترین زمان ممکن توسط دستگاه های متولی انجام گیرد و در نهایت آثار مثبت و عواید حاصل از طرح های این چنینی در زندگی شهروندان و منطقه نمایان شود.

انعقاد ۱۲ قرارداد و اقدامات مختلف زیر ساختی در ناحیه صنعتی نصرت آباد

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت : استفاده از ظرفیت های منطقه ای بر اساس طرح آمایش صنعتی استان از سالیان گذشته در دستور کار این شرکت قرار گرفته و انعقاد ۱۲ قرارداد و اقدامات مختلف زیر ساختی در ناحیه صنعتی نصرت آباد در راستای همین هدف بوده است.
علیرضا راشکی اظهار داشت : بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از واحد تولیدی ” اطلس کانی آریا ” در جهت مرتفع شدن برخی مشکلات و تسریع در اخذ مجوزهای بهره برداری ، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی واحد تولیدی ” تفتان پالایش منطقه آزاد چابهار” نیز از دیگر برنامه های حضور ایشان در ناحیه صنعتی نصرت آباد می باشد.
شایان ذکر است ناحیه صنعتی نصرت آباد با مساحت ۵۰ هکتار و فاز عملیاتی ۳۵ هکتار در کیلومتر ۲محور نصرت آباد – بم قرار دارد و واحدهای تولیدی اطلس کانی آریا و تفتان پالایش منطقه آزاد چابهار به ترتیب در گستره ۵ و ۳ هکتار با دارا بودن عیار و حجم بالای ذخایر معدنی در زمینه فرآوری و تولید کنسانتره منگنز و کرومیت مجوز فعالیت در این ناحیه صنعتی را اخذ نموده اند.

مطالب دیگر در حوزه شرکت شهرکهای صنعتی را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=90645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.