تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ 2 محرم 1446 Monday, 8 July , 2024
2

تنها یک گام دیگر برای آغاز بهسازی بازار سرپوش سبزوار

  • کد خبر : 69222
  • 27 جولای 2020 - 12:49
تنها یک گام دیگر برای آغاز بهسازی بازار سرپوش سبزوار

تنها یک گام دیگر برای آغاز بهسازی بازار سرپوش سبزوار کسبه بازار قدیمی سرپوش پس از حضور در شهرداری، جلسه ای مشترک با شهردار سبزوار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری برگزار کردند تا طرح بهسازی و ساماندهی این بازار قدیمی به خط پایان نزدیک تر شود. به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، […]

تنها یک گام دیگر برای آغاز بهسازی بازار سرپوش سبزوار

کسبه بازار قدیمی سرپوش پس از حضور در شهرداری، جلسه ای مشترک با شهردار سبزوار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری برگزار کردند تا طرح بهسازی و ساماندهی این بازار قدیمی به خط پایان نزدیک تر شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در این جلسه با اشاره به اجرای طرح موفق بهسازی و پیاده راه خیابان شریعتمداری با مشارکت کسبه و شهرداری، افزود: این بازار به یکی از زیباترین خیابان های شهر تبدیل شده که در حال حاضر توانسته مردم سبزوار چهره ای متفاوت و زیباتر نسبت به گذشته از این خیابان قدیمی شهر را ببینند.

سیدعلی کوشکی شهرداری، شورای شهر و مردم را سه ضلع مثلث توسعه شهر عنوان کرد و افزود: مشارکت این سه ضلع در کنار یکدیگر بارها نشان داده که توسعه شهر با شتاب بیشتری به سر منزل مقصود برسد.

وی با اظهار اینکه خیابان بیهق قدیمی ترین خیابان غرب خراسان رضوی است که بازارهای متعددی را از گذشته در خود جای داده بود، بیان کرد: بسیاری از شهرهایی که بعضا سبقه تاریخی ندارند، امروز بواسطه این بازارها توانسته اند به یک مقصد گردشگری تبدیل شوند، در حالی ما نتوانسته ایم داشته ها، سبقه تاریخی سربداران و افتخاراتش را آن طور که باید به عموم مردم شناسانده و به تصویر بکشانیم.

او با تاکید بر اینکه بازارها تاریخ شهر سبزوارند که باید برای آیندگان به همان سبک و سیاق گذشته حفظ شود، اظهار کرد: ما در خیابان بیهق آثار تاریخی داریم که بسیار باعث افتخار است و می تواند با مشارکت تبدیل به گذر تاریخی و مقصد گردشگری شود.

شهردار سبزوار به انعقاد تفاهم نامه مشترک سه جانبه بین شهرداری، میراث فرهنگی و کسبه بازار سرپوش نیز اشاره کرد و گفت: امید است با امضای این تفاهم نامه و جلسات مستمر کمیته ساماندهی بازار سرپوش، علاوه بر بهسازی این بازار در آینده ای نه چندان دور، شاهد پیاده راه شدن خیابان بیهق در فاز بعدی باشیم.

علی اکبر فروغی رئیس شورای شهرستان سبزوار نیز در این جلسه بازار سرپوش را میراثی ارزشمند متعلق به همه مردم دانست و گفت: هدف از اجرای طرح بهسازی و ساماندهی بازار سرپوش بازآفرینی هویت تاریخی و فرهنگی با بهره گیری از رویکرد احیای ارزش های تاریخی آن است.

مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی این بازار، بر همسویی شهرداری، میراث فرهنگی و کسبه برای طرح ساماندهی و بهسازی بازار سرپوش تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه کسبه بازار سرپوش به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص بهسازی این بازار پرداختند.

 

منبع : شهرداری سبزوار

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در توریسم پرس دنبال کنید

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=69222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.