تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ 17 ذو الحجة 1445 Sunday, 23 June , 2024
0

تلفیق تاریخ و آبنمای نوین، رهاورد ارزشمند مدیریت شهری در باغ دلگشا است

  • کد خبر : 119561
  • 10 ژوئن 2024 - 14:24
تلفیق تاریخ و آبنمای نوین، رهاورد ارزشمند مدیریت شهری در باغ دلگشا است
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهردار خوی گفت: مجموعه فاخر باغ تاریخی دلگشا با اعتبار بالغ بر 350 میلیارد ریال در مدت زمان کمتر از یک سال در آستانه بهره برداری بوده و مورد استقبال بسیاری از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، رضا موسی خانی در تشریح این خبر افزود: یکی از سیاست های شورای اسلامی شهر و از تاکیدات مهم شهردار خوی، احیای اماکن تاریخی و جذب گردشگر برای این شهر بود که در این راستا نیز اقدامات بسزایی انجام شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس احیای باغ تاریخی دلگشا و یا به عبارتی داغ باغی، در مساحتی به مقدار ۶ هکتار در دستور کار قرار گرفت و اکنون نیز مراحل پایانی آن در حال انجام می باشد.

موسی خانی با بیان اینکه این پروژه بصورت شبانه روزی و با جدیت تداوم دارد، اظهار داشت: همکاران ما در مجموعه معاونت امورزیربنایی و ترافیک و نیز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با توان مضاعف در این پروژه فعالیت داشته و دارد.

وی بیان داشت: آبنمای موزیکال، خطی و آبشار مصنوعی با الهام از مستندات قدیمی و محلی، یکی از کارهای نوین در این پروژه بود که تلفیق تاریخ را با خود همراه کرده و با وجود اینکه هنوز بصورت رسمی و کامل به بهره برداری نرسیده، اما شاهد سیل عظیمی از شهروندان و مسافران در این مجموعه فاخر تاریخی هستیم.

معاون امورزیربنایی و ترافیک شهرداری خوی عنوان کرد: این پروژه حاصل تلاش ها و فعالیت های مهندسین و متخصصین واحد فنی و عمرانی شهرداری بوده که در نوع خود بی سابقه بوده است.

موسی خانی همچنین افزود: مجموعه فاخر دلگشا با سبکی جدید و منحصر به فرد و متفاوت از سایر فضاهای موجود شهر بصورت مطبق و با در نظر گرفتن پیشینه تاریخی محل و با استفاده از از مصالح و متریال‌های سنتی و طبیعی و نیز حقوق شهروندان و جامعه معلولان در حال احداث می باشد.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=119561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.