تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ 17 ذو الحجة 1445 Sunday, 23 June , 2024
0

بازدید استاندار آذربایجان غربی از جام زرین حسنلو نقده

  • کد خبر : 119557
  • 10 ژوئن 2024 - 14:17
بازدید استاندار آذربایجان غربی از جام زرین حسنلو نقده
استاندار آذربایجان غربی با حضور در موزه باستان‌شناسی ارومیه از جام زرین حسنلو نقده بازدید کرد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با حضور در موزه باستان‌شناسی ارومیه از جام سه هزار ساله حسنلو نقده بازدید کرد که از به‌صورت امانتی از موزه ملی تهران به این موزخ انتقال داده شده است.

استاندار آذربایجان غربی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سابقه تاریخی چند هزار ساله این استان و برخورداری از اشیای تاریخی فاخر لازم است شرایطی فراهم شود تا آثار فاخر متعلق به آذربایجان غربی در موزه‌های این استان به نمایش گذاشته شود و برای نمونه جام حسنلو که گل سرسبد آثار فاخر آذربایجان غربی است برای همیشه در موزه ارومیه ماندگار شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: از آنجایی که جام حسنلو نقده در یکی از پژوهش‌های باستان‌شناسی در تپه تاریخی حسنلو کشف شده است اهمیت انجام چنین پروژه‌هایی را می‌رساند و نیاز است که با تامین اعتبار تعداد پژوهش‌های باستان‌شناسی در استان افزایش یابد چه بسا آثار فاخر زیادی در دل خاک وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: استانداری آذربایجان غربی برای اجرای پروژه‌های موزه‌ای حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد و برای اجرای پروژه توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه نیز در گام اول باید فازبندی آن را انجام داد و براساس پیشرفت کار بودجه لازم تزریق می‌شود.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار از حوزه‌های ماموریتی این اداره‌کل گفت: طرح مطالعاتی توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه توسط مشاور انجام شده و در آینده نزدیک فاز عملیاتی آن نیز اجرایی خواهد شد.

او گفت: در نظر است از سال جاری تعداد پروژه‌های باستان‌شناسی در سطح استان افزایش یابد و برای این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام شده است.

صفری گفت: تپه حسنلو نقده یک بنای تاریخی باارزش است که دیوارهای آن از آنجایی که از کاه‌گل ساخته شده هر ساله هزینه‌های زیادی برای مرمت آن انجام می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌شود در صورت حمایت استانداری و تامین اعتبار یک پوشش سقف‌مانند برای آن مکان ایجاد شود که از تخریب بنا در سرما، باران، برف و … محافظت کند.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=119557
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.