تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
0

تقدیر از شهرداری به‌دلیل فضاسازی شهر کرمان با شعار محوری «ما ملت امام حسینیم»

  • کد خبر : 72003
  • 07 سپتامبر 2020 - 14:55
تقدیر از شهرداری به‌دلیل فضاسازی شهر کرمان با شعار محوری «ما ملت امام حسینیم»

تقدیر از شهرداری به‌دلیل فضاسازی شهر کرمان با شعار محوری «ما ملت امام حسینیم»  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اقدامات شهرداری کرمان برای فضاسازی مناسب و گسترده در ایام محرم متناسب با مکتب سردار سلیمانی تقدیر کرد. به گزارش کرمان‌آنلاین، سردار حسین معروفی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: تأکید ویژه و […]

تقدیر از شهرداری به‌دلیل فضاسازی شهر کرمان با شعار محوری «ما ملت امام حسینیم»

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اقدامات شهرداری کرمان برای فضاسازی مناسب و گسترده در ایام محرم متناسب با مکتب سردار سلیمانی تقدیر کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سردار حسین معروفی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: تأکید ویژه و محور قرار دادن شعار «ما ملت امام حسینیم» که از گفته‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است، توسط شهرداری کرمان در ایام محرم، اقدامی شایستۀ تقدیر است.

وی بیان کرد: گزارشی از اقدامات ارزشمند و برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان را به رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنیم که در جریان تلاش‌های مدیران شهر کرمان قرار گیرند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین با بیان اینکه اگر بخواهیم یک مکتب را معرفی کنیم، ابتدا باید صاحب مکتب را معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در برخی عرصه‌ها کم‌نظیر و در برخی خصلت‌ها بی‌نظیر بود، اما درمجموع تاکنون به ابعاد فرهنگی شخصیت ایشان کمتر پرداخته شده است.

سردار معروفی بیان کرد: آغاز مکتب حاج قاسم از کرمان، یک امتیاز و سرچشمۀ معنوی برای شهر و استان کرمان محسوب می‌شود و امروز به برکت وجود مزار سردار سلیمانی، کرمان چهارمین مرکز مذهبی کشور بعد از مشهد، قم و شیراز است.

وی با اشاره به تعریف ۳۰ نظام ارزشی ازجمله نظام‌های اعتقادی، ولایی، مردمی، اقتصادی، ‌اخلاق، خانواده، فرماندهی و مدیریت براساس شخصیت سردار سلیمانی، بیان کرد: با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان، کارگروهی علمی پژوهشی تشکیل شده که قرار است مقالاتی پژوهشی در این ۳۰ حوزه نوشته شود.

سردار معروفی یادآور شد: امروز نگاه همه به کرمان، شهر حاج قاسم است و ما باید الگوی مکتب سردار سلیمانی باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: هرگونه اقدام فرهنگی‌ای درخصوص سردار سلیمانی شامل فرایند پنج‌گانۀ فضاسازی، نمادسازی،‌ گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی می‌شود؛ ضمن اینکه اولین حوزه‌ای که باید به آن ورود کنیم، نمادسازی است.

سردار معروفی افزود: ۴۰ نماد آماده کرده‌ایم و تمام ادارات استان نیز باید یک طرح را با بودجۀ خودشان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه بارِ اصلی نمادسازی به دوش شهرداری و شورای اسلامی شهر است، گفت: این نمادسازی می‌تواند در تمام نقاط شهر به‌ویژه در طراحی تابلوهای راهنما و تقاطع‌ها و پل‌های سطح شهر اجرا شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: در مسیر میدان بسیج تا میدان عاشورا که بناهایی ازجمله حسینیه ثارالله، موزه دفاع مقدس و مصلا در آن قرار دارند و همگی در ارتباط با مکتب حاج قاسم هستند، می‌توانیم دالانی با محوریت «مکتب حاج قاسم» ایجاد کنیم.

سردار معروفی بیان کرد: باید نمادی برای شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی نیز ساخته و در میدان آزادی نصب شود.

وی یادآور شد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان اقدامات شایسته و بزرگی درخصوص سامان‌دهی گلزار شهدا و پیاده‌راه سردار سلیمانی انجام داده‌اند که همین‌جا از مجموعۀ شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان که تا به حال کمال همکاری را با ما داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ورود روزانه ۳۰ کاروان زیارتی به کرمان را برای زمان بعد از پایان بحران کرونا داریم که باید از امروز برای خدمت‌دهی به این میزان زائر برنامه‌ریزی شود که خوشبختانه شهرداری کرمان برنامه‌های خوبی در این زمینه دارد.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که داشتیم طرح راهیان نور ویژۀ حاج قاسم را به ثبت رساندیم و برای نام آن نیز پیشنهادات مختلفی ازجمله «راهیان مکتب حاج قاسم» مطرح شد تا نام سردار را همیشه در خود داشته باشد.

وی بیان کرد: در گام اول برای خدمت‌دهی روزانه به هزار زائر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما پیش‌بینی ما برای دوسال آینده، ورود روزانه ۳۰۰۰ زائر به شهر کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در حال حاضر، آمادگی کافی برای پذیرایی روزانه از ۱۰۰۰ زائر را داریم.

سردار معروفی تأکید کرد: ارزیابی ما از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر در رابطه با گرامی‌داشت مقام سردار سلیمانی در شهر کرمان، مثبت است و خانوادۀ سردار هم از اقداماتی که تاکنون در شهر کرمان انجام شده، ابراز رضایت کرده‌اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین خدمت‌گزاری به مردم را یک توفیق الهی برای مجموعۀ شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست و افزود: اقداماتی که برای زیباسازی و نظافت شهر انجام می‌شود، موجب آرامش شهروندان و شایستۀ قدردانی است.

سردار معروفی افزود: عام بودن خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر باعث می‌شود اقدامات آن‌ها از جریانات سیاسی و مذهبی دور باشد و همۀ مردم را دربرگیرد.

 

 

 

منبع : شهرداری کرمان

 

 

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=72003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.