تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
1

تفاهم نامه همکاری بین ادارات میراث فرهنگی و کار و رفاه اجتماعی کردستان منعقد شد

  • کد خبر : 49054
  • 21 ژانویه 2019 - 13:01

تفاهم نامه همکاری بین ادارات میراث فرهنگی و کار و رفاه اجتماعی کردستان منعقد شد تفاهم نامه ای با هدف ایجاد اشتغال پایدار، حفظ و احیای میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و گردشگری، کاهش تصدیگری دولت و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تعاون بین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل تعاون، […]

تفاهم نامه همکاری بین ادارات میراث فرهنگی و کار و رفاه اجتماعی کردستان منعقد شد

تفاهم نامه ای با هدف ایجاد اشتغال پایدار، حفظ و احیای میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و گردشگری، کاهش تصدیگری دولت و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تعاون بین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان؛ این تفاهم نامه با حضور دکتر سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی و میرهادی قره سید رومیانی معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، به امضای سید محسن علوی  و برهان صلواتی مدیران کل این دو ارگان رسید.

 

 

سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای ایجاد اشتغال پایدار، حفظ و احیای میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و گردشگری، کاهش تصدیگری دولت و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تعاون منعقد گردیده است.

وی گفت: اهداف این تفاهم نامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین ایجاد زمینه رشد و افزایش صادرات کالاها و خدمات مرتبط با صنایع دستی و گردشگری می باشد.

علوی بیان کرد: حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل مشترک از اهداف دو اداره کل می باشد.

وی در ادامه افزود: تنظیم این تفاهم نامه موجبات هدایت منابع مالی موجود دو دستگاه و پرداخت تسهیلات کم بهره در جهت تقویت سرمایه گذاری در بخش های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را فراهم می سازد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ارتقای توانمندی های مدیران و اعضای تعاونی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و ترویجی مشترک بین دو اداره کل میسر می گردد.

وی گفت: این دو دستگاه در زمینه معرفی طرح ها و برنامه های کسب و کارهای  اشتغالزا در حوزه گردشگری و صنایع دستی به ویژه در مناطق روستایی همکاری خواهند داشت.

علوی در پایان گفت: به منظور تسریع در اجرا و پیگیری مفاد این تفاهم نامه کارگروه تخصصی مشترکی تشکیل خواهد شد.

منبع: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  را درتوریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=49054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.