تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
4

تفاهم‌نامه فی‌مابین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی و دانشگاه الزهرا (س) ارومیه امضا شد

  • کد خبر : 115762
  • 21 دسامبر 2023 - 18:28
تفاهم‌نامه فی‌مابین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی و دانشگاه الزهرا (س) ارومیه امضا شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و رئیس شعبه ارومیه دانشگاه الزهرا (س) تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی به‌مدت سه سال را امضا کردند.
به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن خرسندی و استقبال از این حرکت ارزشمند فرهنگی اظهار کرد: نقش خانواده و زنان در جامعه نقش بسیار مهمی است که در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بودجه‌بندی فعالیت‌های باید مد نظر قرار گیرد.
او افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ارومیه این تفاهم‌نامه نیز تاثیر بسیار مهمی در جذب، معرفی، آموزش و کمک به اقتصاد بانوان هنرمند جامعه به شکل علمی خواهد داشت.
صفری تصریح کرد: گلیم‌بافی، صنایع چوبی، چرم‌دوزی و پوشاک سنتی از صنایع پرطرفدار و کاربردی در استان هستند و این تفاهم‌نامه در شناسایی، طراحی آموزشی و کاربردی، تامین تجهیزات و تشکیل تعاونی‌ها می‌تواند موثر باشد.
رئیس شعبه ارومیه دانشگاه الزهرا(س) نیز در این مراسم گفت: دانشگاه الزهرا (س) ویژه زنان در سال ۱۳۴۳ در تهران تاسیس شده و قدمتی ٥٦ ساله دارد و این دانشگاه از سال ۱۳۹۳ شعبه تحصیلات تکمیلی خود را در ارومیه راه‌اندازی کرده است.
پریسا قربان‌نژاد به رشته‌های تحصیلی موجود در این شعبه اشاره کرد و افزود: رشته‌های موجود مطالعات زن وخانواده، علم اطلاعات و دانش‌شناسی،مدیریت IT با گرایش کسب و کار، زبان‌شناسی همگانی و حسابداری است. او گفت: امید است امضای این تفاهم‌نامه فی‌مابین سرآغازی برای همکاری‌های مشترک درحوزه‌های مربوطه باشد.
اجرای طرح‌های فرهنگی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و کارگاه آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی از مفاد این تفاهم‌نامه است.
لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=115762
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.