تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
3

تبریز ۲۰۱۸ برای شهرداری شروع شده است

  • کد خبر : 11335
  • 19 جولای 2017 - 14:17

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، جلسه ستاد برنامه‌ریزی استانی تبریز ۲۰۱۸ شامگاه امروز سه شنبه با حضور اعضا این ستاد، شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. هدف از تشکیل جلسات این ستاد سیاست‌گذاری و تبیین ‌برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است. حجت‌الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی […]

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، جلسه ستاد برنامه‌ریزی استانی تبریز ۲۰۱۸ شامگاه امروز سه شنبه با حضور اعضا این ستاد، شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد. هدف از تشکیل جلسات این ستاد سیاست‌گذاری و تبیین ‌برنامه‌های دستگاه‌های مختلف برای رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است.

حجت‌الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی شهردار تبریز در این جلسه درباره برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای تبریز ۲۰۱۸ تشریح کرد: بحث تبلیغات از ابتدای تشکیل کمیته برایمان مهم بود و تاکنون حدود ۴۰برنامه در این زمینه در سطح بین‌المللی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین به بحث برندسازی به عنوان پروژه‌ای که می‌تواند پس از ۲۰۱۸ نیز برای تبریز مفید واقع شود، توجه ویژه‌ای شده و اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است و تا اول دی‌ماه مرحله اول برندسازی آغاز می‌شود.

حمیدی خبر داد: برگزاری اجلاس شهرداران منطقه قفقاز در تبریز از جمله برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ است که در خردادماه ۹۷ به وقوع خواهد پیوست.

وی از برگزاری جشنواره معرفی ایل‌های برتر خبر داد و افزود: حدود ۳۲۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و به محض اینکه زمان برگزاری آن معلوم گردد اعلام خواهیم کرد.

معاون فرهنگی شهردار تبریز در ادامه شریح کرد: برگزاری همایش اتحادیه‌های رادیو و تلویزیون در سطح بین‌الملل، برگزاری اجلاس سران شهرداران جهان اسلام، برگزاری جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی برای انیمیشن از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی ما برای تبریز ۲۰۱۸ است.

همچنین در این جلسه محمدحسین اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطرنشان شد: ما فکر می‌کنیم تبریز ۲۰۱۸ عملا آغاز شده است. همچنین ما بر این عقیده هستیم که تبریز ۲۰۱۸ برای توسعه گردشگری ما یک هدف نیست بلکه بهانه است.

وی ادامه داد: امکان دارد بعد از تبریز ۲۰۱۸، موضوع ۱۴۰۰ را مطرح کنیم به همین خاطر شهرداری کارش را به جد شروع کرده و توجه ویژه‌ای در بحث عمرانی به بافت تاریخی شهر تبریز دارد.

اسحقی در ادامه تاکید کرد: توریستی که به تبریز می‌آید قطعا برای دیدن ساختمان‌ها و محلات مدرن ما نمی‌آید چراکه آن‌ها بهتر از این‌ها را در شهر خود دارند، بلکه گردشگر تبریز برای تاریخ و تمدن این شهر سفر می‌کند.

وی به اوضاع نامساعد بازار تبریز اشاره کرد و افزود: برای بازسازی، مرمت، کف‌سازی و… بازار تبریز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده اما برای تعمیر زیرساخت‌ها باید همیاری دستگاه‌های مختلف از جمله آب و برق باید باشد.

وی همچنین اعلام کرد: پروژه پیاده‌راه سازی خیابان جمهوری می‌تواند یک پتانسیل باشد برای جذب گردشگران خارجی و امیدواریم این پروژه را در کنار مقبره‌الشعرا تا تبریز ۲۰۱۸ به اتمام برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد:همچنین کارهای ارزنده‌ای در کوه عینالی صورت گرفته است ونیز ۱۲۰هزارتن آسفالت برای خیابان‌های تبریز استفاده شده است که خبر از حساسیت تبریز ۲۰۱۸ برای مسئولان دارد.

اسحقی در پایان اعلام کرد: تبریز ۵ محور اصلی گردشگری دارد که ما توجه ویژه‌ای به آن محورها در نظر داریم و اقداماتی ویژه انجام می‌دهیم تا گردشگران به راحتی بتوانند از این ۵محور بازدید کنند.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=11335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.