تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
2

تأکید شهردار کرمان بر معرفی چهره‌ای متفاوت از کرمان

  • کد خبر : 69473
  • 01 آگوست 2020 - 13:32
تأکید شهردار کرمان بر معرفی چهره‌ای متفاوت از کرمان

تأکید شهردار کرمان بر معرفی چهره‌ای متفاوت از کرمان شهردار کرمان گفت: اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی ماندگارتر از اقدامات عمرانی است و می‌تواند شهر کرمان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند. به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در جلسۀ شورای اداری مدیران شهرداری، با اشاره به برنامه‌های در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی […]

تأکید شهردار کرمان بر معرفی چهره‌ای متفاوت از کرمان

شهردار کرمان گفت: اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی ماندگارتر از اقدامات عمرانی است و می‌تواند شهر کرمان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در جلسۀ شورای اداری مدیران شهرداری، با اشاره به برنامه‌های در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان افزود: همۀ بخش‌های شهرداری باید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را از خود بدانند و در اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این سازمان همکاری کنند.

وی تأکید کرد: امروزه توجه به امور فرهنگی، هم‌تراز وظایف اصلی شهرداری در امور عمرانی و خدمات شهری دارای اهمیت است؛ چراکه توجه به برنامه‌های فرهنگی می‌تواند جایگاه کرمان را ارتقا دهد.

شهردار کرمان با اشاره به ساخت دو فیلم «شهر مهتابی» و «جنگل قائم» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خاطرنشان کرد: فیلم «شهر مهتابی» رویکرد اجتماعی دارد و فیلم «جنگل قائم» فضای سبز کم‌نظیر این مجموعه را به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت کشور و حتی خاورمیانه معرفی می‌کند.

عالم‌زاده، همچنین برگزاری ارکستر خواجوی کرمانی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را فرصت خوبی برای مطرح شدن شهر کرمان در سطح بین‌المللی دانست و افزود: این سه برنامه می‌تواند برندسازی خوبی برای شهر و شهرداری کرمان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بازتاب این‌گونه برنامه‌های فرهنگی بیشتر از افتتاح چندین پارک است و اثر آن برای مدت طولانی ماندگار خواهد بود.

شهردار کرمان با اشاره به تحول در سیستم مکاتبات اداری شهرداری بیان کرد: این سیستم به‌دلیل تسریع مکاتبات و امور اداری مورد رضایت مردم بوده است.

عالم‌زاده افزود: با توجه به حجم پروژه‌های در دست اقدام شهرداری، تا پایان این دوره هر هفته یک افتتاح خواهیم داشت.

شهردار کرمان همچنین برای مهندس مؤمنی، سرپرست شهرداری منطقه یک و تمام مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ آرزوی بهبودی و سلامتی کرد.

۳۰ پروژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست از دنبال کردن ۳۰ پروژه در این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ازجملۀ این اقدامات تدوین دستورالعمل مراکز فرهنگی مشارکتی و المپیاد ورزشی محله‌هاست.

محمد جهانشاهی افزود: مجوز راه‌اندازی ۱۴ خانۀ مشارکتی از شورای اسلامی شهر دریافت شده که تمام این مراکز توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی محله‌ها گفت: در صورت مساعد بودن شرایط، این المپیاد با همکاری شهرداری‌های مناطق پنج‌گانۀ شهر کرمان در نیمۀ دوم سال اجرا می‌شود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: سه فیلم اجتماعی توسط این سازمان و هنرمندان کرمانی در حال ساخت است که یکی از آن‌ها به معرفی پردیسان قائم به‌عنوان جنگل دست‌کاشت کشور می‌پردازد.

راه‌اندازی سیستم «جی‌آی‌اس» با هدف رضایت ارباب‌رجوع

در ادامۀ این جلسه، معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان با بیان این‌که شفاف‌سازی در حوزۀ شهرسازی و معماری در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار دارد، افزود: برای این مهم چندین کمیته ازجمله کمیته‌های عوارض، تدوین فرآیندها، کمیسیون ماده پنج و کمیتۀ ضوابط تشکیل شده که امور مربوط به تفکیک در آنها دنبال می‌شود.

مریم ایلاقی‌حسینی یادآور شد: حوزۀ معماری و شهرسازی برای تسهیل امور و رضایت ارباب‌رجوع به زیرساخت‌هایی نیازمند است که در این راستا سیستم «جی‌آی‌اس» راه‌اندازی و لایه‌های مختلفی در آن تعریف شده است.

وی افزود: در این سیستم براساس اولویت‌ها و فرایندها لایه‌هایی چون کدهای نوسازی، نقشۀ هوایی، طرح تفصیلی، تعرفۀ عوارض ساخت‌وساز، ضوابط مصوب و فرایندهای لازم برای صدور مجوز پروانه ساختمانی دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان ادامه داد: در حال حاضر، لایه‌های «جی‌آی‌اس» جهت بارگذاری در سیستم به شرکت طرف قرارداد تحویل شده است.

مدیرعامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان نیز در این نشست گفت: اولویت کار این سازمان بر راه‌اندازی و تکمیل نرم‌افزار «جی‌آی‌اس» و اطلاعات مکانی است.

حیدر هادی‌زاده افزود: در حال حاضر، مطالعات فنی پیرامون این سیستم انجام شده و با تأمین نیروی متخصص «جی‌آی‌اس»، طرح را آغاز خواهیم کرد.

در ادامۀ این جلسه و در راستای تشریح پروژه‌های در دست اقدام مناطق پنج‌گانه، وحید زنگی‌آبادی، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه یک، در نبود محمدحسین مؤمنی، سرپرست شهرداری این منطقه با تشریح اقدامات در دستور کار منطقه یک، از اجرای فاز دوم پیاده‌راه سلامت «سما»، ساخت بوستان «سده» و جانمایی و نقشه‌برداری برای ساخت پارک کودک در آیندۀ نزدیک خبر داد.

رضا خیاط‌زاده، سرپرست شهرداری منطقه دو نیز به ۱۴ عملیات عمرانی در دست اقدام اشاره کرد و افزود: ازجمله طرح‌های عمرانی منطقه دو، ایجاد دو پارک شهید مرتضوی و حاشیۀ شمالی بزرگراه امام رضا علیه‌السلام است که بعد از اجرای تقاطع غیرهم‌سطح در تقاطع شرف‌آباد، عملیات اجرایی این دو پارک آغاز خواهد شد.

رامین امیرمداح، شهردار منطقه سه هم از افتتاح سه پارک «خبرنگار»، «آفتاب» و «شهریار» و فرهنگ‌سرای بانوان در ابتدای پارک آفتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت پارک کودک نیز در سال‌جاری در دستور کار است.

وی به شروع ساخت پارک ابتدای جاده هفت‌باغ اشاره کرد و افزود: بوستان «معرفت» نیز به‌عنوان سومین پارک در سال‌جاری ساخته خواهد شد.

علی عسکری، شهردار منطقه چهار نیز به ساخت بوستان «سلمان فارسی» و پارک «کودک» در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: طرح مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار ۲۲ بهمن توسط مشاور در حال آماده‌سازی است.

علی‌اکبر قطب‌الدینی، شهردار منطقه پنج هم با اشاره به بهسازی پارک یخدان مویدی افزود: برای اقدامات عمرانی در بافت تاریخی نیازمند همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم.

ضرورت ارایه گزارش فعالیت‌های مربوط به کرونا  

در ادامۀ این جلسه، سید مرتضی حسینی، مدیر واحد بازرسی شهرداری کرمان با اشاره به اقدامات لازم در شهرداری برای مقابله با شیوع کرونا گفت: استانداری به‌صورت جدی پیگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کروناست؛ بنابراین، از نمایندگان سازمان‌ها و واحدهای شهرداری می‌خواهیم هر هفته گزارش‌های خود در این رابطه را به واحد بازرسی ارائه دهند تا به‌موقع به استانداری اعلام شود.

 

منبع : شهرداری کرمان

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=69473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.