تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
1

بوستان «سعدی شیراز» به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 72754
  • 18 سپتامبر 2020 - 8:00

پویش افتتاح به ایستگاه دوازدهم رسید بوستان «سعدی شیراز» به بهره‌برداری رسید بوستان «سعدی شیراز» به‌عنوان دهمین بوستان محله‌ای شهر کرمان، در قالب پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح» در بلوار «شیراز» به بهره‌برداری رسید. به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در دوازدهمین هفته از پویش «افتتاح» در حاشیه افتتاح این بوستان که با […]

پویش افتتاح به ایستگاه دوازدهم رسید

بوستان «سعدی شیراز» به بهره‌برداری رسید

بوستان «سعدی شیراز» به‌عنوان دهمین بوستان محله‌ای شهر کرمان، در قالب پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح» در بلوار «شیراز» به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در دوازدهمین هفته از پویش «افتتاح» در حاشیه افتتاح این بوستان که با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیران شهرداری برگزار شد، مساحت بوستان «سعدی شیراز» را ۲۶۰۰ مترمربع دانست و گفت: ساخت این بوستان در سال گذشته برنامه‌ریزی و در سال‌جاری تکمیل شد.
سیدمهران عالم زاده با تأکید بر اهمیت ساخت پارک‌‌های محله‌ای گفت: این پارک‌ها زمینه حضور فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی را برای ساکنان محله فراهم می‌کند.
وی افزود: ساخت بوستان‌های محله‌ای در مناطق مختلف شهر کرمان، ازجمله رویکردهای مدیریت شهری در این دوره بوده است، گفت: در طراحی پارک‌های محله‌ای تلاش شده تا عناصر مختلفی چون تنوع‌بخشی، زیباسازی و عناصر بصری رعایت شود.
عالم‌زاده ضمن گرامی‌داشت ۲۷ شهریورماه؛ «روز شعر و ادب پارسی» و بزرگداشت استاد «شهریار» گفت: با توجه به تأثیر انکارناپذیر «سعدی»، شاعر نامدار ایرانی، بر زبان فارسی و قرار داشتن این بوستان در بلوار «شیراز»، این بوستان به نام «سعدی شیراز»، شاعر شهیر ایرانی، نامگذاری شد.
وی با اشاره به هفته دوازدهم پویش «افتتاح» گفت: پس از افتتاح دفتر و آغاز تملکِ املاک مسیری و آزادسازی محور سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و بهره‌بردای از فرهنگ‌سرای ورزش گفت: بوستان «سعدی شیراز»، دهمین بوستانی است که در پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح»، امشب به بهره‌برداری رسید.
شهردار منطقه دو شهر کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: در طراحی و اجرای بوستان‌ «سعدی شیراز»، برای افراد دارای معلولیت مسیرهای رفت‌وآمد اجرا شده و این مهم در اغلب پارک‌های جدید منطقه دو در نظر گرفته شده است.
رضا خیاط‌‌زاده افزود: برای آبیاری فضای سبز این بوستان نیز هم‌چون دو بوستان دیگر که در سال‌جاری افتتاح شده، از سپتیک استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: بوستان «سعدی شیراز» به مجموعۀ وسایل تندرستی، سه آب‌نمای هارمونی و سرویس بهداشتی مجهز است.
شهردار منطقه دو بیان کرد: تمام اقدامات عمرانی، زیباسازی و تجهیز این بوستان توسط حوزه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل و امور زیربنایی منطقه دو انجام شده است.
خیاط‌زاده افزود: طراحی خاص المان‌های بوستان شیراز و نورپردازی ویژه آن‌ها و همچنین ایجاد چهار برج نوری، از دیگر ویژگی‌های بوستان شیراز است.
مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در توریسم پرس دنبال کنید
لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=72754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.