تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
0

بوستان «استاد شهریار» به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 70698
  • 18 آگوست 2020 - 15:46
بوستان «استاد شهریار» به بهره‌برداری رسید

در هشتمین ایستگاه پویش «افتتاح»؛ بوستان «استاد شهریار» به بهره‌برداری رسید  در هشتمین ایستگاه پویش «افتتاح»، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، بوستان «استاد شهریار» همراه با رونمایی از سردیس این استاد فرهنگ و ادب کشور، با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهری کرمان به بهره‌برداری رسید. به […]

در هشتمین ایستگاه پویش «افتتاح»؛

بوستان «استاد شهریار» به بهره‌برداری رسید

 در هشتمین ایستگاه پویش «افتتاح»، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، بوستان «استاد شهریار» همراه با رونمایی از سردیس این استاد فرهنگ و ادب کشور، با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهری کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در حاشیه این آیین با اشاره به این‌که از زمان اجرای فضای سبز محله پانصددستگاه، حدود ۲۰ سال می‌گذرد، گفت: با توجه به ضرورت توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری و ضریب جمعیت بالای این محدوده، تبدیل فضای سبز موجود در این محله به بوستان، با رعایت اصول و استانداردهای لازم، در دستور کار شهرداری منطقه سه قرار گرفت.

سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به بهره‌برداری از این بوستان در قالب پویش «افتتاح» و با شعار «هر هفته یک افتتاح»، به نصب و رونمایی از سردیس «استاد شهریار» اشاره کرد و افزود: به‌منظور تجلیل از مقام والای هنرمندان به‌واسطه جایگاه ارزشمندی که در جامعه دارند و همچنین توسعه و تبیین نقش هنر در جامعه، لازم است سردیس هنرمندان در معابر و اماکن عمومی نصب شود.

وی ادامه داد: در همین راستا و به‌منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با مشاهیر فرهنگ و ادب کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره این گنجینه‌های ارزشمند ایران اسلامی، سردیس «استاد شهریار» ساخته و در مجاورت این بوستان نصب شد.

شهردار کرمان همچنین با بیان این‌که فضاهاي سبز شهري با ايجاد نشاط و شادابي در شهرها، نقش مهمي در بهبود و کيفيت زندگي شهروندان ايجاد مي‌کند، گفت: هر شهروند مي‌تواند به‌دور از هياهوي زندگي شهري و ماشيني، اواقات آرامی را در فضاهاي سبز شهر و بوستان‌ها بگذراند.

عالم‌زاده افزود: بسیاری از شهروندان از پارک‌ها و فضای سبز محله‌ای بیشتر از بوستان‌های بزرگ، بهره می‌برند که اين موضوع اهميت رسیدگی به این پارک‌ها را چندبرابر می‌کند؛ بنابراین، توسعه و تجهیز پارک‌ها و بوستان‌هایی که در عمق محله‌ها قرار دارد، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که بوستان «استاد شهریار»، از آن جمله است.

وی ادامه داد: ساکنان این محدوده از شهر نیز بارها از وضعیت این پارک گلایه داشتند؛ به همین جهت، توسعه و تجهیز بوستان «استاد شهریار» به همت شهرداری منطقه سه آغاز شد و امشب به بهره‌برداری رسید.

شهردار کرمان همچنین ضمن تقدیر از مهندس رامین امیرمداح، شهردار منطقه سه و سایر همکاران وی که نسبت به توسعه و تجهیز بوستان «استاد شهریار» اقدام کردند، گفت: امیدوارم بهسازی و توسعۀ این بوستان که علاوه بر افزایش وسعت، تجهیزات لازم در آن نصب و اقدامات لازم ازجمله ایجاد مسیر ویژه افراد دارای معلولیت و نابینایان در آن صورت گرفته، مورد قبول اهالی این محدوده از شهر کرمان قرار گرفته باشد.

شهردار منطقه سه کرمان نیز در حاشیه بهره‌برداری از بوستان «استاد شهریار»، مساحت اولیه فضای سبز این محله را ۶۱۴۰ مترمربع دانست و گفت: حدود ۲۰۰۰ مترمربع به مساحت این فضای سبز اضافه شده و مساحت آن در حال حاضر، به بیش از ۸۰۰۰ مترمربع رسیده است.

رامین امیرمداح از تجهیز بوستان «استاد شهریار» به آب‌نما، آلاچیق، سکوی اسکان، زمین ورزشی، روشنایی، مجموعه بازی، ست ورزشی، فضای سبز و سرویس بهداشتی خبر داد و گفت: به منظور گرامی‌داشت جایگاه شاعر نامی کشور، «استاد شهریار»، سردیس وی در مجاورت این بوستان نصب شده است.

وی افزود: همچنین در این بوستان علاوه بر پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری، مسیر تردد برای افراد دارای معلولیت و نابینایان نیز در نظر گرفته شده است‌.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید
لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=70698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.