تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
1

بهره‌برداری از زیرساخت های شهرداری الکترونیک در زرین شهر همزمان با هفته شهرداری‌ها

  • کد خبر : 68242
  • 12 جولای 2020 - 12:46
بهره‌برداری از زیرساخت های شهرداری الکترونیک در زرین شهر همزمان با هفته شهرداری‌ها

بهره برداری از زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک در زرین شهر همزمان با هفته شهرداری‌ها میثم محمدی عنوان کرد: حذف بروکراسی اداری با ایجاد شهرداری الکترونیک به گزارش اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر همزمان با هفته شهرداری ها باحضور شهردار زرین شهر، معاونین و کارشناسان شهرداری زرین شهر، زیرساخت های شهرداری الکترونیک شامل تامین سرورهای اطلاعاتی، […]

بهره برداری از زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک در زرین شهر همزمان با هفته شهرداری‌ها

میثم محمدی عنوان کرد:

حذف بروکراسی اداری با ایجاد شهرداری الکترونیک

به گزارش اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر همزمان با هفته شهرداری ها باحضور شهردار زرین شهر، معاونین و کارشناسان شهرداری زرین شهر، زیرساخت های شهرداری الکترونیک شامل تامین سرورهای اطلاعاتی، ایجاد زیرساخت های شبکه های ارتباطی، تهیه ی UPS و سوئیچ، خرید کابل و تجهیزات مورد نیاز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ريال به بهره برداری رسید.

میثم محمدی در ایین بهره برداری از زیرساخت های شهرداری الکترونیک با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری زرین شهر در دوره پنجم خدمت‌رسانی شایسته و بالا بردن کیفیت زندگی شهری بوده است، اظهار کرد: شهرداری زرین شهر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف کاهش مراجعات و اتلاف وقت شهروندان در ساختارهای اداری، همچنین شفافیت در امور و موارد مربوط به حوزه شهرسازی و …. الکترونیکی کردن فرآیندهای ارائه خدمات به شهروندان را دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها طبق قانون وظایف مشخصی بر عهده دارند که چنانچه، هر کدام از این وظایف به سمت فرآیندهای الکترونیکی هدایت شود، پیشرفت بزرگی در آن شهرداری ایجاد خواهد نمود، افزود: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افزایش سطح کیفیت زندگی شهری در گرو هوشمندسازی است، از طرفی با شیوع ویروس کرونا فرایند هوشمندسازی ساختارهای شهری مسئله‌ای است که ضرورت آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه در تلاش هستیم به منظور کاهش بروکراسی اداری و با رفع برخی موانع و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مسیر تحقق و تبدیل به شهرداری الکترونیک گام برداریم، تصریح کرد: برهمین اساس با تلاش جهادی به گونه ای عمل شد که شرایط مناسبی برای هوشمندسازی شهرداری زرین شهر فراهم شود تا خدماتی که امکان ارائه آنها به صورت غیرحضوری وجود دارد توسط شهرداری انجام شود، خصوصاً فرآیندهای شهرسازی که مردم درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ استارت پروژه هوشمندسازی شهرداری زرین شهر زده شد که به دلیل مشکلات مالی کار متوقف شد، اما با توجه اهمیت موضوع برنامه‌ریزی لازم درخصوص ادامه روند این پروژه در دستور کار قرار گرفت تا در چند فاز به مرحله اجرای کامل رسید.

محمدی اضافه کرد: تامین سرورهای اطلاعاتی، ایجاد زیرساخت های شبکه های ارتباطی، تهیه ی سوئیچ های مورد نیاز، تجهیزات امنیتی، انعقاد قرارداد اجرای کار و ….با سرعت قابل قبولی به مرحله اجرا رسید و امروز همزمان با هفته ی شهرداری ها و دهیاری ها شاهد بهره برداری فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر  ۱۰  میلیارد ريال بودیم.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از فاز نخست این پروژه شبکه قدیمی شهرداری از مدار خارج و تجهیزات بر روی شبکه جدید وارد شدند از طرفی استفاده از نرم افزارهای جدید باعث می شود شهروندان با استفاده از وب سایت شهرداری زرین شهر امکان ثبت درخواست داشته باشند، از طرفی بروزرسانی کارتابل اداری و… نیز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی به این معنی است که سامانه‌های مرتبط با تصمیم گیری باید ارتقا پیدا کند، یادآور شد: بُعد دیگر هوشمندسازی شهر و شهرداری موضوع، اجتماعی است؛ ایجاد ارتباط و مشارکت میان مدیران از طریق خدمات الکترونیک انجام می‌شود، اما در گام نخست اعتماد نیز باید در این روند شکل بگیرد تا آنان عادت کنند جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار کنند، شهروندان نیز بسیاری از ارتباطات خود را می‌توانند به صورت آنلاین انجام دهند، اما بعد کالبدی هوشمندسازی و محیط هوشمندسازی نیاز به حضور فیزیکی افراد دارد.

محمدی بیان کرد: چنانچه ارتباط بین بانک‌های اطلاعاتی و پرونده هایی که در شهرداری وجود دارد در راستای هوشمندسازی سازمان‌ها اتفاق بیفتد، بخش مهمی از پایه‌های فرآیند هوشمندسازی و الکترونیکی کردن اقدامات شهری، انجام شده است و این اقدام موجب می‌شود تا نیازی به مراجعه حضوری شهروندان نباشد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه اگر شهرداری الکترونیک وجود نداشته باشد قطعا شهر هوشمند شکل نخواهد گرفت، گفت: هوشمندسازی در ابعاد مختلف می‌تواند انجام شود و منحصر در ارائه خدمات آنلاین نیست، از این رو در فازهای بعدی این طرح استفاده از نرم افزارهای عمران که در مدیریت بهتر پروژهای عمرانی و خارج شدن از سیستم سنتی تاثیرگذار خواهد بود مورد استفاده قرار خواهد گرفت همچنین با توجه به اینکه استفاده از GIS می تواند نظارت شهرداری بر شهر را افزایش داده تا بتواند برنامه ریزی های بهتری در خصوص پروژه های خود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی این امکان را به مراجعه‌کنندگان می‌دهد که تحت سیستم وب و با استفاده از مرورگرهای اینترنتی بدون مراجعه به شهرداری خدمات مورد نیاز را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: باید در فرآیند هوشمندسازی روابط بین سازمانی، بین نهادی و بین بخشی نیز دیده و بسترسازی‌های فرهنگی و اجتماعی آن به درستی انجام شود. بدان معنا که هم به شهروندان را آموزش دهیم و هم به اندازه کافی اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم از طرفی هوشمندسازی را به عنوان موضوعی جاری و ساری در امور مدیریتی ببینیم، تا به این مهم دست پیدا کنیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه موضوع عمیق‌تر از یک راه اندازی سامانه است، تاکید کرد:  داشتن زیرساخت های لازم و سامانه ای با به‌کارگیری آخرین فناوری‌های در دسترس، تنها بخشی از هوشمند سازی شهر و شهرداری است،از این رو باید تلاشی مضاعف داشت تا آموزش شهروندان و هماهنگی با سایر نهادها نیز به درستی انجام گیرد تا این اقدام موثر به نتیجه برسد.

منبع: شهرداری زرین شهر

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=68242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.