تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
1

برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی با هدف تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری کردستان

  • کد خبر : 108555
  • 06 ژوئن 2023 - 11:50
برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی با هدف تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری کردستان
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی به‌منظور تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری استان در سنندج خبر داد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی کردستان که به‌مناسبت دهه کرامت در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر گردشگری غذا به‌عنوان یكی از راه‌های جذب گردشگر در کشور شناخته شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته است با ارائه غذاهای محلی متنوع و منحصر به‌فرد، در راستای جذب گردشگر گام‌های مهمی بردارد.

او از برگزاری دوره‌های مرتبط با گردشگری خوراک توسط موسسه آموزشی کابان و زیر نظر این اداره‌کل در استان خبر داد و افزود: این دوره‌ها در طول سال به‌صورت کوتاه مدت و با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا در تاسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی استان برگزار می‌‎شود.

وطن‌دوست عنوان کرد: باید شرایطی برای گردشگران فراهم شود که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید و از نزدیک با آداب و رسوم و آیین‌های محلی آمیخته شده با خوراک و نوشیدنی استان آشنا شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه این جشنواره متشکل از ١٨ گروه به همت شهرداری سنندج و با همکاری این اداره‌کل برگزار شد، یادآور شد: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بتوانیم بیش از پیش در راستای رونق اقتصاد جوامع محلی و توسعه گردشگری استان موثر باشیم.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=108555
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.