تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
6

برگزاری آیین درختکاری در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه

  • کد خبر : 79653
  • 16 مارس 2021 - 14:49
برگزاری آیین درختکاری در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه

برگزاری آیین درختکاری در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: آیین درختکاری در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه برگزارشد. مهندس”علیرضا راشکی” اعلام کرد:درختکاری از تاکیدات بزرگان دین اسلام در فضیلت این عمل صالح است. همچنین سنّت نیکوی درختکاری و اهتمام به کاشت گُل و گیاه  و ایجاد بوستان و باغستان […]

برگزاری آیین درختکاری در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: آیین درختکاری در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه برگزارشد.

مهندس”علیرضا راشکی” اعلام کرد:درختکاری از تاکیدات بزرگان دین اسلام در فضیلت این عمل صالح است. همچنین سنّت نیکوی درختکاری و اهتمام به کاشت گُل و گیاه  و ایجاد بوستان و باغستان از زمان های بسیار کهن و حتی قبل از ورود دین مبین اسلام نزد ایرانیان یکی از علایق و سنّت های تاریخی بوده است.برگزاری جشن ها و آیین های مختلف در نکوداشت احترام به طبیعت،درختان و کشاورزی در متون و اشعار شاعران پارسی گوی ،گواه این مدّعاست.

بهترین روش ممکن برای کاشت درختان و احداث باغ های ایرانی

وی اظهار داشت: بر اساس نقشه های جغرافیایی و اقلیمی میهن عزیز ما در منطقه آب و هوایی خشک و با گرمای طولانیِ طاقت فرسا واقع شده است.لکن نیاکان و پدران ما با متحمّل شدن رنج ها و مَرارت های بسیار با حفر چاه، قنات و کاریز،آب گوارا و حیات بخش زندگی را از دلِ پنهان زمین بیرون کشیده و از آن به بهترین روش ممکن برای کاشت درختان و احداث باغ های ایرانی استفاده می کردند.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از قرن نوزدهم با صنعتی شدن و رشد فزاینده ی کارخانه ها و بنگاه های تولیدی  در جهان ، متاسفانه  بهره برداری های بی رویّه ای از طبیعت و منابع خدادادی مانند:تخریب جنگل ها، قطع درختان و تبدیل زمین های کشاورزی و مراتع به بهانه صنعتی شدن رشد فزاینده ای به خود گرفت  و ضربات مهلکی بر محیط زیستِ انسانی و جانوری واردشد. فلذا آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی کنونی بشر نیز نتیجه همان عدم مدیریت در حفظ منابع طبیعی ،جنگل ها و فضای سبز می باشد.

وظیفه حفظ این میراث ابدی ، با غَرس یک نهال 

مهندس راشکی یادآور شد: حال بر همه ما وظیفه است به تاسی از گفتار و کردار بزرگان دین و همچنین اجداد و پدرانمان برای بهتر زیستن در حفظ و حراست از منایع طبیعی و محیط زیست تلاش وافر نموده و فرهنگ درخت و درختکاری و نگهداری از آن را به عنوان یک فریضه ی واجب در جامعه ودر خانواده نهادینه کنیم.از این رو همه ی آحاد مردم به خصوص نخبگان،رسانه های جمعی،مدارس،دانشگاه ها،خانواده و … در کنار دولت به عنوان نهاد حاکمیّتی برحفظ این میراث ابدی ، حتی با غَرس یک نهال وظیفه دارند.

 

 

 

منبع : شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان

 

 

 

مطالب دیگر در حوزه شرکت شهرکهای صنعتی را در توریسم پرس دنبال کنید

 

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=79653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.