تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
0

برنامه ریزی اداره كل برای اجرای تورهای گردشگری اینفو

  • کد خبر : 52933
  • 22 ژوئن 2019 - 15:01
برنامه ریزی اداره كل برای اجرای تورهای گردشگری اینفو

برنامه ریزی اداره كل برای اجرای تورهای گردشگری اینفو برگزاری تورهای آشناسازی فعالین رسانه ای و گردشگری کشورهای همسایه با ظرفیت های گردشگری استان آذربایجان غربی، در فهرست اقدامات سال جاری این اداره کل قرار می گیرد. به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ، این استان به […]

برنامه ریزی اداره كل برای اجرای تورهای گردشگری اینفو

برگزاری تورهای آشناسازی فعالین رسانه ای و گردشگری کشورهای همسایه با ظرفیت های گردشگری استان آذربایجان غربی، در فهرست اقدامات سال جاری این اداره کل قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ، این استان به جهت دارا بودن ظرفیت های قابل توجه گردشگری تاریخی، فرهنگی، تجارت و سلامت، بازار هدف بسیار جذابی برای مردم کشورهای هم جوار استان ۰ آذربایجان، ترکیه، عراق و ارمنستان )  می تواند محسوب شود؛ هرچند که در چند سال اخیر تعداد گردشگران ورودی از این کشورها به استان روند رو به رشدی داشته است ولی به جهت نبود سازوکار معرفی و تبلیغاتی مناسب و گسترده، هنوز بسیاری از شهروندان این کشورها با این استان و ظرفیت ها و استعدادهایش نا آشنا هستند.

از آنجائیکه یکی از ارکان اصلی تبلور و توسعه صنعت گردشگری، بازاریابی و تبلیغات است لذا این اداره کل در نظر دارد تا در ماههای پیش رو، با همکاری نهادهای ذیربط و بخش خصوصی، زمینه اجرای تورهای آشناسازی ( اینفو) برای گروههای رسانه ای، خبرنگاران و فعالین گردشگری کشورهای همجوار فراهم سازد.

هدف از برگزاری این تورها، معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری استان در زمینه های متخلف اعم از تاریخی، فرهنگی، طبیعی، سلامت و درمان و … برای مسئولین گردشگری و تورلیدرهای این کشورهاست تا بر اساس دریافت داده ها و شناخت واقعی از این استان پکیج های متنوع سفر به این استان را برای مشتریان خود پیشنهاد دهند.

بر همین اساس امروز جلسه ای با حضور مدیرکل استان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان و کارشناسان تعدادی از نهادها و ادارت ذی ربط و همچنین نمایندگان انجمن راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی استان در این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه مباحث و گفتگوهای خوب و مثبتی مطرح شد و همگی بر تعامل و همکاری جهت برگزاری این تورها تاکید داشتند؛ قرار است در چند روز آینده ضمن انجام هماهنگی های بیشتر با سایر نهادها و دستگاههای مسئول، چارچوب کلی نحوه همکاری و اجرای ان آماده شود.

بدون تردید برگزاری این تورها بصورت دوره ای و همزمان با مناسبتها و رویدادهای فرهنگی- هنری نقش بسیار مهمی در شناسائی و بازتعریف واقعیت ها، ظرفیت ها و توانمندیهای این استان و البته سایر مناطق کشورمان خواهد داشت.

منبع:میراث فرهنگی آذربایجان غربی

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی را در  توریسم پرس  دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=52933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.