تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
3

بازدید وزیر میراث‌فرهنگی از دو بنای تاریخی با کاربری گردشگری در گرگان

  • کد خبر : 115863
  • 22 دسامبر 2023 - 14:29
بازدید وزیر میراث‌فرهنگی از دو بنای تاریخی با کاربری گردشگری در گرگان
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در شهر تاریخی استرآّباد(گرگان) از دو بنای تاریخی که با کاربری گردشگری مرمت و بهره‌برداری شده است بازدید کرد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در ادامه سفر خود به گلستان با همراهی محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با حضور در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) از دو بنای تاریخی سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت‌پیکر) و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد و شفیعی(مجموعه اقامتی پذیرایی سرای خان) که با کاربری اقامتی و پذیرایی مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌اند بازدید کرد.

این سه بنای تاریخی از سال ۱۳۹۹ با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در انتهای این بازدید مهندس ضرغامی ضمن حضور در بازار تاریخی نعلبندان گرگان، با کاسبان و ساکنان این بازار تاریخی گفت‌وگو کرد.

شهرتاریخی استرآباد(گرگان) اولین شهر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی است که با شماره ۴۱ در سال۱۳۱۰ در این فهرست قرار می‌گیرد. در حال حاضر این شهر تاریخی با بافتی منسجم و زنده، وسیع‌ترین محدوده تاریخی_فرهنگی شهری در شمال کشور است که شواهد باستان‌شناسی و منابع تاریخی مکتوب، سابقه بیش از هزار سال سکونت را در آن نشان می‌دهد. این محدوده در حدود ۱۵۶ هکتار مساحت دارد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=115863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.