تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
3

بازدید فعالان و مدیران گردشگری تركیه از خوی

  • کد خبر : 115932
  • 25 دسامبر 2023 - 10:21
بازدید فعالان و مدیران گردشگری تركیه از خوی
جمعی ازفعالان و مدیران حوزه گردشگری ترکیه در سفر به آذربایجان غربی از ظرفیت های گردشگری شهرستان خوی بازدید کردند .

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، این بازدید در پی امضای تفام نامه استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استان‌های مرزی ترکیه در ششمین نشست مشترک اقتصادی استان‌های مرزی ترکیه با ایران انجام شد.

رضا حیدری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: این سفر در راستای اهداف  مشترک گردشگری بین ایران و ترکیه  و استفاده از ظرفیت صنعت گردشگری  در توسعه اهداف مشترک  اقتصادی طرفین انجام شد. وی افزود: در این سفر ۳۳ نفر از مدیران و فعالان آژانس‌های گردشگری از ۵ استان و ۲۱ شهرستان ترکیه از ظرفیت‌های کردشگری و بنا‌های تاریخی شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، نقده و خوی بازدی و از نزدیک با این ظرفیت‌ها آشنا شدند.

حیدری بااشاره  به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن ۱ هزار ۷۷۷ اثر و بنای ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۵ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی بستر‌های بسیار خوبی برای استفاده از ظرفیت گردشگری در کمک به توسعه اقتصادی استان دارد.

گراوند رئیس اداراه میراث فرهنگی شهرستان خوی هم گفت: گردشگران ترک در سفر به خوی از بنا‌های تاریخی پل خاتون، دروازه سنگی، بازارتاریخی، مقبره شمس تبریزی وکارگاه‌های  تولید فرش ریز ماهی بازدید کردند. وی افزود: این شهرستان با  ۸ هزار سال قدمت وداشتن بیش از ۲۰۰ اثر و بنای ثبت شده در فهرست ملی از جمله شهرستان‌های غنی استان در حوزه گردشگری است.

از ابتدای امسال با شبانه روزی شدن فعالت دروازه رازی ایران و کاپی کوی وان ترکیه بستر برای افزایش تردد گردشگران بین ایران و ترکیه در شمال آذربایجان غربی بیشتر فراهم شده است.

قرار است براساس تفاهم نامه مشترک بین ایران و ترکیه جمعی از فعالان حوزه گردشگری آذربایجان غربی هم بزودی از ظرفیت‌های گردشگری ۵ استان مرزی ترکیه بازدید کنند.

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=115932
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.