تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
0

بازدید شهردار کرمان از روند پاک‌سازی پردیسان قائم (عج) از خار و خاشاک و بوته‌های خشک

  • کد خبر : 69201
  • 27 جولای 2020 - 11:36
بازدید شهردار کرمان از روند پاک‌سازی پردیسان قائم (عج) از خار و خاشاک و بوته‌های خشک

بازدید شهردار کرمان از روند پاک‌سازی پردیسان قائم (عج) از خار و خاشاک و بوته‌های خشک شهردار کرمان از روند پاک‌سازی پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه از خار و خاشاک و بوته‌های خشک بازدید کرد. به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در اولین روز کاری خود بعد از بهبودی از بیماری کرونا، از روند پاک‌سازی مجموعه پردیسان قائم […]

بازدید شهردار کرمان از روند پاک‌سازی پردیسان قائم (عج) از خار و خاشاک و بوته‌های خشک

شهردار کرمان از روند پاک‌سازی پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه از خار و خاشاک و بوته‌های خشک بازدید کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در اولین روز کاری خود بعد از بهبودی از بیماری کرونا، از روند پاک‌سازی مجموعه پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه از خار و خاشاک و بوته‌های خشک که به همت معاونت خدمات شهری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مناطق پنج‌گانه شهرداری در حال انجام است، بازدید کرد.

سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه این بازدید با اشاره به گرمای تابستان و احتمال آتش‌سوزی خار و خاشاک و بوته‌های خشک، ضمن تقدیر از معاونت خدمات شهری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و مناطق پنج‌گانه گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی، پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه در حال پاک‌سازی از خار و خاشاک و بوته‌های خشک است.

وی با اشاره به این‌که مجموعه پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه، یکی از سرمایه‌های  کم‌نظیر در کشور و حتی خاورمیانه است، گفت: این جنگل با وسعت ۲۳۰ هکتار، بزرگترین جنگل دست‌کاشت کشور است که در قالب یک حرکت مردمی ایجاد شده است.

شهردار کرمان حفظ و احیای این مجموعه را مهمترین اصل دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برای جلوگیری از آسیب به این جنگل، اقدامات مؤثری انجام دهیم؛ چراکه هرگونه قصور و کوتاهی، جبران‌ناپذیر است.

عالم‌زاده تأمین آب مورد نیاز پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه از طریق چهار خط لوله را ازجمله اقدامات در دستور کار دانست و گفت: دوخط لوله، از محدوده بلدالامین؛ یک خط لوله، از میدان آزادی به سمت میدان شهدا (مشتاق)، و خط لوله چهارم، از بلوار ۲۲ بهمن به سمت پردیسان قائم عجل‌الله‌فرجه در دست اجراست.

وی افزود: زیاد بودن فاصله آبیاری، موجب وارد شدن آسیب به درختان می‌شود؛ بنابراین، با انتقال این خطوط، ۵۰  تا ۶۰ لیتر آب در ثانیه به جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه منتقل می‌شود و زمان آبیاری به حداقل می‌رسد.

شهردار کرمان از مکانیزه‌شدن آبیاری جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه خبر داد و گفت: بخشی از فاز اول آبیاری، به شیوه زیرسطحی انجام خواهد شد و در صورت مطلوب بودن، تمام فضای جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه، تحت پوشش این سیستم قرار خواهد گرفت.

عالم‌زاده مراقبت، حفظ، احیا و توسعه جنگل قائم عج‌الله‌فرجه را ضروری دانست و گفت: توسعه جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه و ایجاد پارک گردشگری، ازجمله برنامه‌های در دستور کار شهرداری است.

شهردار کرمان افزود: از دیگر مشکلات پیش رو برای نظارت و حفاظت از جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه، کمبود نیروی انسانی است که مقرر شد از طریق واگذاری  به بخش خصوصی، نیروی مورد نیاز در قالب کار پیمانکاری تأمین شود.

 

منبع : شهرداری کرمان

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری ها را در توریسم پرس دنبال کنید

 

 

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=69201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.