تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
3

انعقاد تفاهم‌نامۀ خواهرخواندگی برای افزایش سطح تعاملات

  • کد خبر : 67339
  • 25 ژوئن 2020 - 11:56
انعقاد تفاهم‌نامۀ خواهرخواندگی برای افزایش سطح تعاملات

در دیدار شهردار کرمان با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران مطرح شد: انعقاد تفاهم‌نامۀ خواهرخواندگی برای افزایش سطح تعاملات شهردار کرمان با سفر به تهران، با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش کرمان‌آنلاین، این دیدار، در پاسخ به دیداری که سفیر جمهوری ارمنستان در سفر به کرمان، با سید مهران […]

در دیدار شهردار کرمان با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران مطرح شد:

انعقاد تفاهم‌نامۀ خواهرخواندگی برای افزایش سطح تعاملات

شهردار کرمان با سفر به تهران، با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، این دیدار، در پاسخ به دیداری که سفیر جمهوری ارمنستان در سفر به کرمان، با سید مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان داشت، صورت گرفت.

در این دیدار که محمد جهانشاهی، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و رضا دادگرپور، معاون مالی و اقتصادی شهرداری، شهردار کرمان را همراهی می‌کردند، آرداشس تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، از سفر به کرمان ابراز خوشحالی کرد و گفت: تاکنون، به شهرهای زیادی سفر کرده‌ام، اما سفر به کرمان، برای من و همکارانم متفاوت بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان خبر داد:

انجام ۵۷۳ عملیات و نجات جان ۸۷ نفر در خردادماه سال‌جاری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۵۷۳ عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان و همچنین نجات جان ۸۷ نفر از شهروندان توسط آتش‌نشانان در خردادماه سال‌جاری در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، رضا میرزایی با اشاره به افزایش حوادث آتش‌سوزی در خردادماه نسبت به ماه گذشته افزود: در خردادماه امسال، ۱۸۳ مورد عملیات اطفای حریق و ۳۹۰ مورد عملیات امدادونجات توسط آتش‌نشانان کرمان انجام شده است.

وی ادامه داد: در مدت‌زمان یادشده در مجموع ۱۸۳ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده که ۲۷ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۷۸ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۴ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۱۱ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۱۶ مورد مربوط به جنگل و درختان، سه مورد مربوط به مراکز اداری و تأسیسات شهری و یک مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خاطرنشان کرد: بیشترین آمار حوادث امدادونجات در خردادماه، با ۲۰۴ مورد مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی و خطرناک بوده است.

میرزایی افزود: ۷۴ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک، ۳۱ مورد چیدن حلقه و قفل، ۱۱ مورد امداد آسانسور، ۹ مورد امداد تصادفات خودرویی، پنج مورد امدادونجات از کوه و بلندی و یک مورد امداد و نجات سقوط در چاه بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ۸۷ نفر از شهروندان نجات یافتند و ۱۲ نفر مجروح شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در خردادماه به درخواست شهروندان ۵۷ مورد بازدید و ۴۹ مورد مشاورۀ ایمنی انجام شده است.

میرزایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از شهروندان خواست نکات ایمنی و پیشگیری در منزل را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

در نشست هم‌اندیشی دفاتر تسهیل‌گری و سازمان عمران و بازآفرینی مطرح شد:

همکاری دفاتر تسهیل‌گری و سازمان عمران شدت می‌گیرد

نخستین جلسۀ ارتقای مشارکت دفاتر تسهیل‌گری شهر کرمان با سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری برگزار شد.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، جواد نظری، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان، از دفاتر تسهیل‌گری شهر کرمان که در خصوص توسعۀ اجتماعی محله‌های کمتربرخوردار و بافت‌های فرسوده و شناسایی آسیب‌های اجتماعی رتبۀ برتر کشوری را کسب کرده‌اند، قدردانی کرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط دفاتر تسهیل‌گری در زمینۀ توسعۀ اجتماعی محله‌های کمتربرخوردار و افزایش مشارکت مردمی ارائه شد و برخی مشکلات این دفاتر به‌عنوان حلقۀ واسط بین شهروندان با دولت مطرح و تصمیماتی به‌منظور هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری گرفته شد.

در این نشست مقرر شد با توجه به فراهم کردن بستر مشارکت مردم و اعتمادسازی و توانمند‌سازی آن‌ها توسط دفاتر تسهیل‌گری، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، همکاری نزدیکی به‌منظور برطرف کردن مشکلات محله‌ای، معرفی مشوق‌ها، معافیت‌ها و تسهیلات و ارتباط مؤثر با نهادهای خدمت‌رسان به این دفاتر داشته باشد.

همچنین مقرر شد دفاتر تسهیل‌گری ضمن شناسایی و ارایۀ نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت‌های ناحیۀ تحت پوشش خود، نسبت به مرزبندی محله‌ها و سنجش سرانه‌های مورد نیاز هر محله به‌منظور پاسخ به نیاز شهروندان و رفع آسیب‌های محلی اقدام کنند و سازمان عمران پس از بررسی از طریق معاونت‌های مربوط در شهرداری جهت تصویب طرح‌های موضوعی و موضعی بازآفرینی فضاهای شهری تصمیم‌گیری کند.

مدیرعامل سازمان حمل‌‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان:

ناوگان عمومی حمل‌ونقل، روزانه ضدعفونی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر کرمان به‌صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، هادی خدادادی با بیان این‌که این اقدام برای پیشگیری از آلوده‌شدن شهروندان به ویروس کرونا انجام می‌شود، افزود: مایع ضدعفونی‌کننده به‌صورت روزانه بین رانندگان تاکسی توزیع می‌شود و رانندگان تاکسی ملزم به گندزدایی و ضدعفونی خودروی خود هستند.

وی ادامه داد: پایانه‌های اتوبوس در مسیرهای فرودگاه، ترمینال و راه‌آهن نیز با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شوند و ماسک و دستکش بین رانندگان اتوبوس به‌صورت مستمر توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیان کرد: با توجه به افزایش رفت‌وآمد شهروندان در اماکن عمومی، دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ شده و سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر شهرداری کرمان نیز اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع:شهرداری کرمان

 

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=67339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.