تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
3

اقدامات حمایتی و ویژه بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 92030
  • 10 آوریل 2022 - 9:52
اقدامات حمایتی و ویژه بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی
در بسیاری از کشورهای جهان، هر سازمان و موسسه‌ای علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی موظف به اجرای مسئولیت‌های مهم اجتماعی و فرهنگی نیز است که در ایران و در این حوزه بانک ایران‌زمین یکی از شرکت‌های فعال شناخته می‌شود.

به گزارش صنعت و توریسم به‌ نقل از روابط عمومی، بانک ایران زمین در سال‌های اخیر و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود حمایت از سازمان‌های مردم نهادی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین حفظ منابع آب، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله، کمک در ساخت و پیشرفت واکسیانسیون در کشور و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی به صورت جدی را در دستور کار خود قرار داده است.

بر این اساس بانک ایران‌‌زمین در سال ۱۳۹۵ به عنوان بانک حامی محیط زیست با استفاده از تجارت و ‌اندوخته‌های علمی و تکیه بر پشتوانه‌ اعتماد مردمی و با هدف پاکسازی محیط‌ زیست از انواع آلودگی پویشی با شعار «برای زندگی همین ‌یک زمین را داریم» را راه‌‌اندازی و یک مسابقه جذاب عکاسی و نقاشی نیز با محوریت حفاظت از محیط‌زیست ترتیب داد و برای نفرات برگزیده جوایز نفیسی در نظر گرفت.

دریافت تندیس از دبیر دومین جشنواره روز جنگلبان توسط بانک ایران زمین

نهاد مالی و مردمی بانک ایران‌‌زمین در گستره فعالیت‌‌های زیست ‌محیطی خود، نگاه ویژه‌ای به جنگل‌ها و مراتع کشور دارد و مهم‌تر از آن، حمایت از قهرمانان ارزشمند طلای سبز را بر خود فرض می‌داند. حمایت صادقانه این بانک از پویش (#من- هم-یک-جنگلبانم)، به دریافت تندیس از دبیر دومین جشنواره روز جنگلبان منتهی شد.

سومین دوره جایزه «یحیی» جایزه‌ای سالانه ویژه قدردانی از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط ‌زیست ایران است که به ابتکار و همت دو هنرمند عضو انجمن، مجتبی رمزی و پریدخت مشگ‌زاد در دل انجمن یوزپلنگ ایرانی شکل‌گرفته در آذر ماه ۱۳۹۵ با حمایت بانک ایران‌زمین و به منظور تجلیل از خانواده محیط‌بانان شهید استان‌های فارس و هرمزگان برگزار شد و توانست به سهم خود نقش بسیار مؤثری در ارتقاء فرهنگ عمومی در این زمینه داشته باشد.

کمپین «یک قطره کمتر» با هدف فرهنگ‌‌سازی در زمینه مصرف صحیح آب در شهریور ۱۳۹۷ در بانک ایران‌‌زمین کلید خورد تا در آن هر شخص با هر روشی که با مصرف درست و بهینه آب، باعث صرفه‌جوئی شود در صفحه شبکه‌‌های اجتماعی خود بنویسد و با هشتگ‌ «#یک قطره کمتر» بانک ایران‌زمین را مطلع کند.

در اواخر همین سال (۱۳۹۷) و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی پویش جدید حمایت از «بلوط ایران‌زمین» با هدف آگاه‌سازی جامعه نسبت به از بین رفتن درختان بلوط مناطق غرب کشور راه‌اندازی شد و همچنان این پویش همه‌ ساله و هم‌ زمان با آغاز هفته منابع طبیعی از سوی این بانک برگزار می‌‌گردد.

در سال ۱۳۹۸ این بانک در راستای اجرای رسالت اجتماعی خود با راه‌اندازی پویش «آلرژی به مصرف انرژی» با هدف مصرف بهینه انرژی در محیط کار و خانه، همکاران خود را دعوت به پیوستن به این پویش زیست محیطی کرد.

در اسفند ماه ۱۳۹۹ بانک ایران‌زمین به‌ منظور ادای دین به طبیعت در هفته منابع طبیعی، ضمن حضور در منطقه تلو و کاشت نهال، کمپین محیط‌ زیستی بسیار مهم خود به نام (#پیک –زمین) را آغاز کرد.

جدیدترین اقدام حمایتی بانک ایران‌زمین از محیط ‌زیست

پویش سهم من برای تالاب، جدیدترین اقدام حمایتی بانک ایران‌زمین از محیط ‌زیست است. این نهاد مالی با حمایت از پویش (#سهم- من- برای- تالاب)، از مخاطبان خود در بسترهای مختلف خواسته است با پیوستن به این پویش و حمایت همه‌ جانبه از آن، دین خود را در احیای دوباره تالاب‌های در معرض نابودی؛ همچنین تالاب‌های زنده نیازمند به کمک بیشتر، ادا کنند. استقبال از این پویش نیز بسیار قابل ‌توجه بوده است.

در پویش «هیچ‌جا خونه‌ خود آدم نمی‌شه» محتوای آموزشی و اثرگذار در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا، ضرورت در خانه ماندن، چگونگی گذران وقت، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات سودمند اقتصادی و اجتماعی در خانه و تشویق و جلب همکاری مردم برای ماندن و ایجاد محیطی جذاب و تاثیرگذار در خانه در اختیار گروه‌های مردمی قرار داده شده بود که با استقبال مشتریان این بانک نیز همراه شد.

یکی از اقدامات مهم و موثر بانک ایران‌زمین

یکی از اقدامات مهم و موثر بانک ایران‌زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی حمایت از نظام سلامت کشور، کمک به بیمارستان ها، نهادهای بهداشتی و … از ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است. این بانک از زمان شیوع بیماری کرونا با برگزاری کمپین‌های اطلاع‌رسانی ضمن آگاه‌سازی مشتریان، از شیوع این بیماری در شعب خود نیز جلوگیری کند.

بانک ایران‌زمین به منظور تسریع در فرآیند تولید واکسن و پیشگیری ابتلا و نجات جان مردم کشور، تجهیزات راه‌‌اندازی خط تولید واکسن کرونا را در اختیار مجموعه دارویی برکت قرارداد تا نیازهای فعلی با واکسن ایرانی تامین شود. در راستای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی بانک مرکزی و با هدف مساعدت و حمایت بانک ایران‌زمین، طرح «انتقال پرداخت اقساط تسهیلات ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به انتهای دوره تقسط» برای صاحبان مشاغل و کسب وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا که موعد بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی آن‌ها در چهار ماهه اول سال۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده باشد در این بانک اجرا شد.

این بانک همچنین در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، طرح تهیه و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها در سراسر کشور اجرا کرده است.

مطالب دیگر در حوزه بانک را در صنعت و توریسم دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=92030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.