تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

افزودن ۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 113170
  • 03 اکتبر 2023 - 12:34
افزودن ۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل در سطح استان در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آن یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری در مراسم افتتاح هتل سه‌ستاره دیاکو در ارومیه که به‌مناسبت هفته گردشگری انجام شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان ۲۷۸ واحد گردشگری با دو هزار و ۲۰۱ اتاق با پنج هزار و ۲۴۹ تخت اقامتی وجود دارد.

او گفت: در یک سال گذشته اعتبار جذب شده عمرانی و ملی اداره کل به ۶۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مراکز تفریحی و گردشگری در سطح استان افزود: نبود تله‌کابین، شهربازی، زیپ‌لاین، پل معلق و … یک ضعف برای استان بوده و در این راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دعوت می‌‌شود. او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی ادامه داد: مهربانی و فرهنگ بالای مردم آذربایجان غربی مهم‌ترین ظرفیت استان برای جذب گردشگر است.

صفری با اشاره به نتایج نشست استانداران استان‌های مرزی ترکیه و آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این نشست توافقات خوبی با ترکیه انجام شد به‌طوری که از ۳۰ بند این توافق ۶ بند مربوط به حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز گفت: در چند ماه گذشته ۱۳۰ مورد برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز انجام شده است‌ و نیز جلسات مختلف گردشگری سلامت با هدف حذف دلالان برگزار شده است.

او در پایان تصریح کرد: جا دارد در این جلسه از آقایان، احمد علیجانپور، رییس دانشگاه ارومیه برای ساماندهی اولین ساختمان طب کشور در ارومیه، حسین مهدی‌زاده، شهردار و شورای شهر ارومیه برای همدلی و تعامل عالی با اداره‌کل برای اجرای پروژه‌های مشترک به‌ویژه ساماندهی مسجد جامع، محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی استان برای تملک مدرسه هدایت ارومیه، علی مطهری اداره‌کل آموزش و پرورش برای تملک خانه انصاری ارومیه، مجرب و حجازی‌فر مدیرکل سابق و فعلی صداوسیمای مرکز استان برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی تشکر ویژه داشته باشم.

در پایان این مراسم از تعدادی فعالان خدمت‌رسانی در مراسم پیاده‌روی اربعین و فعالان گردشگری آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=113170
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.