تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

افزایش سرانه فضای سبز مشهد به ۱۴ متر مربع

  • کد خبر : 12197
  • 03 آگوست 2017 - 14:13
افزایش سرانه فضای سبز مشهد به ۱۴ متر مربع

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، خلیل الله کاظمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات این معاونت توسعه فضای سبز در شهر مشهد بوده است که شامل افزایش سرانه فضای سبز به ۱۴ متر مربع برای هر شهروند مشهدی ، افزایش تعداد پارک ها به ۵۷۵ مورد و  توسعه کمربند سبز […]

به گزارش خبرنگار صنعت و توریسم، خلیل الله کاظمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات این معاونت توسعه فضای سبز در شهر مشهد بوده است که شامل افزایش سرانه فضای سبز به ۱۴ متر مربع برای هر شهروند مشهدی ، افزایش تعداد پارک ها به ۵۷۵ مورد و  توسعه کمربند سبز شمالی و جنوبی است.

وی از بهره برداری بزرگترین پارک بانوان در شرق کشور به نام ریحانه در دوره چهارساله مدیریت شهری خبر داد و افزود: در زمینه توسعه گردشگری نیز نسبت به احداث سه پارک موضوعی باغ گیاهشناسی، پارک مینیاتوری و پارک دانش اقدام شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهردار مشهد ادامه داد: ۲۳ میلیون متر مکعب نیاز آبی فضای سبز شهر مشهد بود که در این خصوص طرح جداسازی آب شرب از غیر شرب با اجرای شبکه آبرسانی  به طول ۹۰ کیلومتر به بهره برداری رسید و تا پایان سال جاری نیمی از شهر مشهد به این شبکه متصل خواهند شد.

وی گفت: در مدت زمان چهارساله مدیریت شهری دوره چهارم برای ۱۴ تصفیه خانه سرمایه گذار مشخص شد که دو مورد آن در منطقه طرق و سیدی و حاشیه کال چهل بازه در حال احداث است.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کشف رود بهبود یافته است به مهمترین دستاورد این معاونت اشاره و ابراز کرد: در این مدت تلاش شد تا شهر مشهد را به عنوان شهر پاک و ایمن معرفی کنیم که امروز این کلانشهر مذهبی در حوزه فضای سبز حرفی برای گفتن دارد. همچنین توانستیم نزدیک به ۷۰ میلیاردتومان در حوزه پسماند و ۲۰۰ میلیاردتومان در حوزه فضای سبز و ساماندهی مشاغل شهری سرمایه گذار جذب کنیم.

راه اندازی ۲۳ ایستگاه سنجش وضعیت آلودگی هوا و آلودگی صوتی

وی با اشاره به اینکه روزانه وضعیت آلودگی هوا و آلودگی صوتی در مشهد سنجش و اطلاع رسانی می شود، عنوان کرد: براساس گزارشات ۲۳ دستگاه سنجش آلودگی که در مناطق مختلف شهر نصب شده است در ساعات ۱۲ تا ۱۴ شدت اشعه های ماورا بنفش افزایش پیدا می کند لذا شهروندان در این ساعات از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید جلوگیری کنند و یا حداقل نکات بهداشتی برای محافظت از پوست خود را انجام دهند.

معاون خدمات و محیط زیست شهردار مشهد افزود: از ۲۳ ایستگاه سنجش آلودگی، ۱۰ ایستگاه با اعتبارات شهرداری مشهد خریداری شده است. همچنین هشت نمایشگر جهت اعلام لحظه ای وضعیت آلاینده ها در سطح شهر راه اندازی شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حاشیه شهر خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد سرمایه بخش توسعه فضای سبز به مناطق حاشیه شهر در قالب پارک های کوچک و بزرگ اختصاص داده شده است برای نمونه در حوزه ساماندهی کشف رود در منطقه التیمور ۱۸۵ هکتار فضای سبز احداث شد.

کاظمی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات شهرداری نتوانستیم ۶۰ المان پارک مینیاتور، ساخت دریاچه و قطار کوهسنگی و تکمیل کلکسیون باغ گیاهشناسی را به سرانجام برسانیم که برای رفع این موضوع نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام کردیم.

وی گفت: سیما و منظهر شهری طرح تفصیلی آماده شده که با مصوبه شورای شهر نسبت به جمع آوری و ساماندهی بیلبوردها، تلویزیون های شهری و تابلوهای سردرب فروشگاه ها و مغازه ها اقدام خواهیم کرد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد به بحث ایمن کردن شهر اشاره و اضافه کرد: در این خصوص یکی از گلایه های شهروندان نداشتن خودروهای آتش نشانی و بالابر ها بود که در این راستا دو بالابر با ارتفاع ۷۲ متر خریداری شد.

آزادسازی ۲هزار و ۵۰۰ هکتار از تصرفات ارتفاعات جنوبی

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش رفع تصرفات جنوبی پرداخت و گفت: تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در این منطقه ایجاد شده است که در آینده به یکی از نقاط گردشگری مشهد تبدیل خواهد شد. همچنین بالغ بر ۶۰ هکتار  از بخش های که در اختیار افراد حقیقی بود رفع تصرف شد.

کاظمی در ادامه به تعیین تکلیف معادن در ارتفاعات جنوبی اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۴ معدن در این منطقه ۱۶ معدن غیر مجاز بود که پلمپ شد و درختکاری در آن محل صورت گرفت. در خصوص آن دسته از معادن که پروانه بهره برداری داشتن مقرر شد که پس از پایان مهلت پروانه دیگر مجوز بهره برداری به آنان داده نشود لذا ۹۰ درصد معادن این منطقه در حال حاضر تعطیل شده است.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=12197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.