تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4
به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی؛

افتتاح خانه صنایع‌دستی و مرکز آموزش حصیربافی در روستای مهترکلاته شهرستان کردکوی

  • کد خبر : 94176
  • 16 ژوئن 2022 - 15:11
افتتاح خانه صنایع‌دستی و مرکز آموزش حصیربافی در روستای مهترکلاته شهرستان کردکوی
هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی خانه صنایع‌دستی و مرکز آموزش حصیربافی در روستای مهترکلاته شهرستان کردکوی با حضور فرماندار شهرستان کردکوی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این آیین افتتاحیه روز پنجشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور محمدباقر مولایی‌فر فرماندار شهرستان کردکوی، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، محمد کیاء بخشدار مرکزی شهرستان کردکوی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، جعفر خاندوزی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کردکوی در روستای مهترکلاته شهرستان کردکوی برگزار شد.
این پروژه که شامل خانه صنایع‌دستی حصیربافی و همچنین مرکز آموزش حصیربافی میراث بوریا تحت نظر اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان است با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
این مرکز که زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر را در روستای مهترکلاته فراهم ساخته است باهدف آشنایی و معرفی رشته‌های بومی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال پایدار در راستای بازاریابی و فروش بیشتر راه‌اندازی شد.

 مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی‌ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=94176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.