تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
1

اعطای جایزه مدیریت شهری اسلامی به شهرداری خوی و شهرداران منتخب کشور

  • کد خبر : 87487
  • 03 نوامبر 2021 - 13:12
اعطای جایزه مدیریت شهری اسلامی به شهرداری خوی و شهرداران منتخب کشور
در نکوداشت روز جهانی شهرها جایزه مدیریت شهری اسلامی به شهرداران منتخب اعطا گردید

اعطای جایزه مدیریت شهری اسلامی به شهرداری خوی و شهرداران منتخب کشور

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی شهرداری خوی، در آیینی پر شکوه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  شهرداران و صاحبنظران مطالعات شهری مراسم نکوداشت #روز_جهانی_شهرها با شعار “شهرهای سازگار برای تاب آوری اقلیمی” به همت مجمع جهانی شهرهای اسلامی با همکاری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام،  کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران، و مجمع شهرداران آسیایی در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران/ موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا برگزار گردید.
برگزاری آیین نکوداشت روز جهانی شهرها در رواق هنر و عمارت صبا 
آیین نکوداشت روز جهانی شهرها عصر روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ در رواق هنر و عمارت صبا برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این آیین سجاد محمدیارزاده، دبیر علمی این نکوداشت، مسعود نصرتی،رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی، محمدمهدی مظاهری،رئیس کمیته ملی اسکان بشر سازمان ملل در ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی،نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی، سیدمحمد مجابی/ رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی/ عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی، محمد سرگزی/ عضو کمیسیون عمران و رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی و گشتاسب مظفری/ دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی به ایراد سخنرانی پرداختند.
شهرهای سازگار برای تاب آوری اقلیمی
“شهرهای سازگار برای تاب آوری اقلیمی” عنوان هم اندیشی بود که پس از مراسم افتتاحیه نکوداشت روز جهانی شهرها برگزار گردید. در این هم اندیشی محمد شکرچی زاده،رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی در خصوص ضرورت توجه به محور پایداری در توسعه سکونتگاه ها صحبت کرد و در ادامه نیز کرامت اله زیاری، رئیس دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران حول موضوع توسعه آینده شهرهای ایران با رویکرد زیست پذیری مباحث ارزشمندی را مطرح نمود. از دیگر سخنرانان این بخش علی اقبالی زارچ، کارشناس ارشد اوراسیا بود که در خصوص مولفه ها و چالش های شهر هوشمند مباحثی را از طریق ویدیو کنفرانس برای حضار در جلسه مطرح ساخت.
در بخش سوم آیین نکوداشت روز جهانی شهرها پروژه های برتر “نخستین جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی” معرفی و از شهردار کلان شهر کرج/ مصطفی سعیدی سیرایی برای پروژه ایران کوچک (پارک اقوام) در بخش هنر و هویت شهری، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران / هادی حق بین برای پروژه مجموعه فرهنگی رازی در بخش توسعه و عمران شهری، شهردار منطقه ۱۲ تهران/ امیر یزدی برای پروژه مرمت و احیاء خانه اردیبهشت عودلاجان در بخش معماری، شهردار کرمان/ سعید شعرباف تبریزی برای پروژه گردشگری کرونا زیستی در بخش دیپلماسی شهری، شهردار قزوین/ مهدی صباغی برای پروژه مسیرتاریخی فرهنگی شهر قزوین در بخش میراث فرهنگی، شهردار ملایر/ مجید فرجی برای پروژه گردشگری توریستی جهان کوچک ملایر در بخش گردشگری، شهردار گرمسار/ یاسر عربی برای پروژه بوستان دانشجو در بخش محیط زیست و #شهردار_خوی #حسن_نصرالله_پور برای پروژه ساماندهی و محوطه سازی دروازه سنگی در بخش شهرسازی تجلیل گردید.
نخستین جایزه مدیریت شهری اسلانی- ایرانی
گفتنی است “نخستین جایزه مدیریت شهری اسلانی- ایرانی” با هدف نهادینه نمودن آموزه‌های سبک زندگی اسلامی – ایرانی و عملیاتی سازی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در طرح ها و برنامه های شهرداری ها در هشت محور توسعه و عمران شهری، معماری، هنر و هویت شهری، دیپلماسی شهری، میراث فرهنگی، گردشگری، محیط زیست و شهرسازی برگزار شد.
در بخش چهارم این نکوداشت رونمایی از دو کتاب تخصصی حوزه مطالعات شهری با عناوین «شهری به سبک ایرانی»/ تالیف محمد مهدی مظاهری و «مجموعه مقالات زندگی شهری» / گرد آوری اعظم ملایی که به همت کمیته ملی اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران و حمایت مجمع جهانی شهرهای اسلامی به چاپ رسیده است رو نمایی گردید.
در بخش پایانی حاضران در مجموعه رواق هنر ایران حضور یافتتد تا پیرامون آیین نکوداشت روز جهانی شهرها،  در کارگاه و نمایشگاه  با عنوان نقاش شهر و محیط زیست / استاد «حسن نادرعلی» حضور یافتند.
در این نمایشگاه بیش از ۲۰ اثر از این هنرمند چیره دست در ثبت مناظر شهرهای ایران، عمارات و ابنیه های تاریخی، فضاهای شهری و زیست جمعی در شهر همراه با کارگاه زنده این هنرمند با استقبال پرشور حاضران مواجه شد.

مطالب دیگر در حوزه شهرداری‌ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=87487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.