تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4

اطلاعیه بانک پاسارگاد در ارتباط با نحوه اعمال هزینه پیامک‌های سازمانی

  • کد خبر : 99026
  • 21 سپتامبر 2022 - 10:56
اطلاعیه بانک پاسارگاد در ارتباط با نحوه اعمال هزینه پیامک‌های سازمانی
با توجه به افزایش بیش از صد درصدی هزینه پیامک‌های سازمانی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سال جاری، و با عنایت به جدول کارمزد‌های خدمات الکترونیکی مندرج در پیوست بخشنامه شماره 99/250232 مورخ 1399/8/7 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عادلانه نمودن هزینه کارمزد دریافتی از مشتریان گرامی در دستور کار بانک قرار گرفته است.

به گزارش صنعت و توریسم طبق اطلاعیه ای از بانک پاسارگاد :به اطلاع مشتریان گرامی می‌رساند؛ پیرو رویه سالانه شبکه بانکی و با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور در بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ به روال همیشگی تمامی سامانه‌های بانک پاسارگاد، از ساعت ۲۳:۵۵ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ تا ساعت ۰۱:۰۰ قدیم (و یا ۰۰:۰۰ جدید) بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ خارج از سرویس خواهند بود.
این اقدامات با هدف ارائه‌ خدمات به‌روز و شایسته به مشتریان گرامی صورت گرفته و در حداقل زمان ممکن پایان می‌یابد.

از آنجا که طبق بررسی‌ها، بالغ بر ۷۰درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنش‌های محدودی در حسابهای خود داشته‌اند لذا روش محاسبه کارمزد ضرورتاً باید از آبونمان سالیانه به هزینه هر تراکنش اصلاح می‌شد. بنابراین روش عادلانه محاسبه هزینه‌های مشتریان اقتضا می‌نمود عملکرد هر مشتری جداگانه مبنای محاسبه و اعمال کارمزد قرار گیرد. دست‌یابی به این توفیق مهّم مستلزم تلاش سترگ بخش فنی بانک برای ایجاد زیرساخت‌های فنی مورد نیاز بود که این بانک موفق به انجام دادن آن شده است.
به طور مثال یک مشتری که در هر هفته ۲ تراکنش بانکی انجام می‌دهد، در سال حدود ۱۰۰ تراکنش داشته و با روش قبلی یعنی آبونمان ثابت باید ۵۰ هزار تومان در سال پرداخت می‌کرد، اما با روش جدید این میزان تراکنش در سال، فقط ۹ هزار تومان کارمزد برای مشتری هزینه دارد. با همین روش محاسبه هزینه تراکنش‌های اغلب مشتریان که تا حدود ۵۰۰ تراکنش در سال دارند رقم کمتری نسبت به روش آبونمان سالانه خواهند پرداخت.
براین اساس پیش بینی می‌شود محاسبات هزینه بیش از ۷۰ درصد مشتریان کاهش یابد و در واقع حرکت جدی در خصوص عادلانه نمودن کارمزد پیامک توسط بانک پاسارگاد در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی انجام پذیرفته است. تأکید می‌نماید بانک مرکزی بخشنامه جدیدی برای افزایش کارمزد بانکی صادر ننموده بلکه آنچه در بانک پاسارگاد مورد اصلاح و اعمال واقع گردیده همان بخشنامه آبان سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

مطالب دیگر در حوزه بانک ها را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=99026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.