تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
1
مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان خبر داد:

استقبال چشمگیر شهروندان از ویژه‌ برنامه‌های مرکز نجوم ادیب در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 97526
  • 28 آگوست 2022 - 15:46
استقبال چشمگیر شهروندان از ویژه‌ برنامه‌های مرکز نجوم ادیب در سال ۱۴۰۱
مدیر مرکز نجوم ادیب از استقبال چشمگیر شهروندان از ویژه‌برنامه‌های مرکز نجوم ادیب در سال ۱۴۰۱ خبر داد و برنامه‌های تازه این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش صنعت و توریسم به قل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهری نقوی در این باره گفت: مرکز نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سال ۷۴ در خیابان سعادت‌آباد راه‌اندازی شد و در دو بخش آموزشی و اجرای برنامه‌های مناسبتی فعالیتش را آغاز کرد.

او افزود: فعالیت این مرکز در بخش آموزشی شامل برگزاری انواع کلاس‌های نجوم همچون نجوم ۱و ۲، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی است و در بخش برنامه‌های مناسبتی نیز به صورت هفتگی و ماهیانه دوره‌هایی را برگزار می‌کند.

نقوی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه مناسبتی این مرکز ویژه‌برنامه روز جهانی نجوم است که هرسال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: باشگاه نجوم، کافه کتاب، کافه نجوم و سینما دانش از برنامه‌های دیگر این مرکز به شمار می‌روند.

مدیر مرکز نجوم ادیب با اشاره به رکود فعالیت‌ها و استقبال از این مرکز در ایام شیوع کرونا، اظهارکرد: در دوره کرونا برنامه‌های حضوری مجموعه همچون سایر مراکز تعطیل شد اما مرکز نجوم ادیب به عنوان اولین مرکز وابسته به شهرداری اصفهان جلسات و برنامه‌هاي آموزشی خود را به صورت مجازی و وبیناری برگزار کرد.

نقوی با بیان اینکه درحال حاضر با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا رونق چشمگیری در فعالیت‌های این مرکز ایجاد شده است، گفت: شهروندان استقبال بسیار خوبی از برنامه‌ها داشته‌اند، به طوری که امسال برنامه‌هاي روز نجوم با برنامه‌هاي هفته فرهنگی اصفهان مصادف شد و بیش از هزار نفر از ویژه‌برنامه روز جهانی نجوم که با ۱۱ آیتم در زمینه علم نجوم برگزار شد، استفاده کردند.

او از برگزاری برنامه “شب‌تاب شو” در این مرکز خبر داد و گفت: این برنامه به صورت ماهیانه در قالب رصد عمومی و آیتم‌های جذاب دیگر در کوه صفه برگزار می‌شود.

به گفته نقوی، باشگاه نجوم وابسته به مرکز ادیب همایشی را روز ۲۷ مرداد ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار کرد که با استقبال چشمگیر علاقمندان روبرو شد.

مدیر مرکز نجوم ادیب، از مهمترین برنامه‌های این مرکز به رصد عمومی، نشست‌ها و کافه کتاب اشاره کرد و افزود: کافه کتاب با حضور کارشناس و علاقمندان به مباحث نجوم و رشته‌های مرتبط تشکیل می‌شود و به معرفی و بررسی کتاب‌ و فیلم‌های این حوزه می‌پردازد.

مطالب دیگر در حوزه شهرداریها را در صنعت و توریسم دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=97526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.