تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
4

استفاده كامل از ظرفيت هاي دستگاه هاي TBM در انتظار ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ريلي تهران

  • کد خبر : 56074
  • 02 اکتبر 2019 - 9:40
استفاده كامل از ظرفيت هاي دستگاه هاي TBM در انتظار ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ريلي تهران

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) تاكيد كرد؛ استفاده كامل از ظرفيت هاي دستگاه هاي TBM در انتظار ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ريلي تهران مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، با تاكيد بر اينكه براساس طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهرتهران باید چهار خط ۸، ۹، […]

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) تاكيد كرد؛

استفاده كامل از ظرفيت هاي دستگاه هاي TBM در انتظار ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ريلي تهران

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، با تاكيد بر اينكه براساس طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهرتهران باید چهار خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱به علاوه دو خط اكسپرس، در پايتخت ساخته شود، گفت: با تصويب و ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ريلي شهر تهران از ظرفيت هاي تمامي دستگاه هاي TBM  (حفاري مكانيزه تونل) به طور كامل استفاده مي شود.

به گزارش روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با اشاره به اينكه درحال حاضرمتروي تهران؛ شش خط درون شهري و دو خط اقماري(كرج و فرودگاه امام خميني(ره)) تا شهر جديد پرند دارد، بيان داشت: در بازنگري طرح جامع كه با مشاركت مشاوران با تجربه داخلي و خارجي تهيه شده؛ ۱۱ خط عادي (۴ خط جديد درون شهري) و ۲ خط اكسپرس براي تهران در نظر گرفته شده است.

وي با تاكيد بر اينكه بنا بر مصوبات بالادستي؛ ۷۵ درصد حمل و نقل داخل شهر بايد توسط حمل و نقل عمومي انجام شود، گفت: در اين ميان ۳۰ درصد حمل و نقل در داخل شهر به عهده مترو است وليكن در حال حاضر با جا به جايي روزانه دو ميليون مسافر، بين ۱۰ تا ۱۳ درصد آن محقق شده است.

وي با اشاره به اينكه بر اساس طرح جامع حمل و نقل ريلي و برنامه دوم توسعه شهر تهران بايد امروز شاهد جابجايي روزانه حداقل ۵ ميليون مسافر از طريق مترو مي‌بوديم، ادامه داد: متاسفانه به دليل كمبود بودجه، كامل نشدن زيرساخت‌هاي مورد نياز خطوط مصوب، همچنين به دليل عدم تصويب خطوط جديد و كاهش نيافتن سرفاصله حركت قطارها؛ اين امر محقق نشده است، اما اميدواريم باتوجه به تکمیل خطوط ۶ و ۷ وساخت ۶ خط ديگر پيش‌بيني شده تاسال ۱۴۲۰ با توجه به رشد جمعيت تعداد سفرهای مترو روزانه به حدود ۱۰ ميلیون سفر برسد.

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت: البته بايد در نظر داشت كه در برنامه ۵ ساله سوم شهرداري تهران كه در سال گذشته به تصويب رسيد، مترو مكلف شده است تا سهم خود را از سفرهاي درون شهري به ۲۰ درصد برساند كه اين امر مستلزم تلاش بسيار ويژه و تمركز خاص و دوچندان مديريت شهري بر روي توسعه مترو است.

امام با اشاره به اينكه در حال حاضر منتظر نظر و تصويب شورایعالی ترافیک كشور در خصوص بازنگري طرح جامع حمل و نقل ريلي شهر تهران هستيم، گفت:خوشبختانه بازنگري طرح جامع حمل و نقل ريلي در روزهاي گذشته در شوراي ترافيك استان تهران به تصويب رسيد و منتظر بررسي آن از سوي شورایعالی عالي ترافیک کشور هستيم ت ابعد از تأیید و تصويب؛ اجراي اين طرح در دستور کار شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) قرار گيرد.

وي بيان داشت: پس از تصويب اين طرح در شورايعالي ترافيك؛ طراحي خطوط و اقدامات اجرايي را بر اساس اولويت بندي هاي صورت گرفته، شاهد خواهيم بود.

وي در ادامه در خصوص استفاده از دستگاه حفاري تونل (TBM) در خطوط متروي تهران گفت:در حال حاضر از ۴ دستگاه (TBM)  موجود، سه دستگاه (يك دستگاه در شمال خط ۷، يك دستگاه در توسعه جنوبي خط ۶ و يك دستگاه در اسلامشهر با نظارت عاليه شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) مشغول فعاليت هستند.

به گفته مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، فعاليت دستگاه TBM در شمال خط ۷ به اتمام رسيده و هنوز در خصوص ادامه و توسعه شمالي اين خط و استفاده دوباره از دستگاه حفاري مكانيزه؛ مطالعات مربوطه در حال انجام است، لذا دستگاه فوق در حال آماده به كار؛ نگاه داشته شده است.

وي با تاكيد بر اينكه به غير از فعاليت گسترده اي كه در تكميل خطوط مختلف در حال انجام است، در موضوعات توسعه خطوط؛ توسعه شمالي غربي خط ۳ ،توسعه غربي خط ۴، توسعه شرقي خط ۴و توسعه جنوبي خط ۶ در حال طراحي و اجرا هستيم.

وي با اشاره به اينكه شروع عمليات اجرايي ساير خطوط نيز نيازمند مطالعات دقيق و كامل است، گفت: در مديريت جديد شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) تلاش داريم از هرگونه عمليات اجرايي بدون برنامه و مطالعه دقيق پرهيز شود،چرا كه هزينه هاي مضاعفي را به شهر و شهروندان تحميل خواهد كرد ، بنابراين مصمم هستيم با مطالعات كامل و همچنين تامين همه پيش نيازها؛ عمليات اجرايي خطوط را آغاز كنيم.

امام تصريح كرد: در اين رابطه برنامه ريزي كاملي در خصوص آغاز مطالعات به محض تصويب بازنگري طرح جامع حمل و نقل ريلي در وزارت كشور و شورايعالي ترافيك انجام شده است.

منبع:شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)

مطالب دیگر در حوزه مترو ر ا توریسم پرس دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=56074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.