تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ 26 ذو الحجة 1445 Tuesday, 2 July , 2024
2

استاندار همدان: زاگرس‌نشینان به استان همدان دعوت شوند

  • کد خبر : 12776
  • 13 آگوست 2017 - 12:26
استاندار همدان: زاگرس‌نشینان به استان همدان دعوت شوند

همدان – استاندار همدان گفت: میراث فرهنگی همدان با تدارک جشنواره‌ای زاگرس‌نشینان را به استان همدان دعوت کند. دومین جشنواره سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری منطقه ۳ کشور عصر چهارشنبه با شرکت استان های ایلام، کردستان، کردستان و  همدان و با حضور استاندار همدان و جمعی از مدیران کشوری و استانی در باغ نظری همدان […]

همدان – استاندار همدان گفت: میراث فرهنگی همدان با تدارک جشنواره‌ای زاگرس‌نشینان را به استان همدان دعوت کند.

دومین جشنواره سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری منطقه ۳ کشور عصر چهارشنبه با شرکت استان های ایلام، کردستان، کردستان و  همدان و با حضور استاندار همدان و جمعی از مدیران کشوری و استانی در باغ نظری همدان آغاز به کار کرد.

استاندار همدان در این مراسم با بیان اینکه مدیر میراث فرهنگی همدان فرد بسیار خوش ذوقی است، گفت: این امر در ارتباط با معرفی شرایط خوب استان در امر گردشگری، صنایع دستی و میراثی تاثیرگذار خواهد بود.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه برنامه های ارزشمندی برای معرفی همدان تدارک دیده شده است، گفت: پیشنهادم به میراث فرهنگی همدان تدارک برنامه ای برای استان های زاگرس‌نشین است تا در این ماه های خوش آب و هوای استان، مراسم نمونه ای مثل جشنواره سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری منطقه ۳ کشور در استان داشته باشیم.

وی گفت: در این برنامه زاگرس نشینان که کم هم نیستند و انواع سلائق و غذاها و نمونه های زیبایی را برای گردشگری در خود دارند به استان دعوت شوند.

برپایی جشنواره ۶۰ غرفه در جشنواره سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری منطقه ۳ کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز بابیان اینکه در این جشنواره ۶۰ غرفه از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان به ارایه غذاهای محلی و سنتی خود پرداخته اند، عنوان کرد: نقش و اهمیت غذا در عرصه گردشگری ویژه‌ است.

علی مالمیر عنوان کرد: تهیه غذا در فرهنگ و آداب ما از تنوع و مزیت‌های بالایی برخوردار است و این تنوع یکی از مزیت‌های گردشگری استان همدان به شمار می‌رود.

مالمیر با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین دارای سبقه بالایی در آیین‌ها و میراث ناملموس و غذا هستند، گفت: با اهمیتی که حفظ و احیای میراث ناملموس و ملموس حوزه گردشگری دارد، باید با انواع و اقسام برنامه‌ها در این زمینه حضور یابیم تا از سراسر کشور گردشگران حضور یافته و از این آثار بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره منطقه‌ای غذا به دو بخش تقسیم شده است، گفت: قسمت اول به غذای هتل‌ها، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها اختصاص یافته و قسمت دیگر نیز به عرضه و معرفی غذاهای بومی و محلی اختصاص دارد.

کارگاه‌های آموزشی دایر می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه در این جشنواره انواع و اقسام نان پخت می‌شود، گفت: در کنار جشنواره کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره سفره ایرانی ـ فرهنگ گردشگری در همدان نیز غذا را یکی از شاخص‌های مورد توجه در گردشگری دانست و گفت: بیشتر غذاهای سنتی در منازل پخته می شود که عرضه این غذاها در رستوران‌ها فکری شود.

محسن رنجبر بابیان اینکه باید بیشتر به غذاهای سنتی و محلی که مغذی است، پرداخته شود، گفت: منطقه زاگرس با توجه به ویژگی‌های علمی مهد بسیاری از غذاها و داروهای گیاهی است و می‌توان غذاهای سنتی ارایه کرده و این منطقه را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرد.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=12776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.