تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
5

شبکه‌های اجتماعی و ارائه خدمات بانکی در آن‌ها

  • کد خبر : 88310
  • 29 نوامبر 2021 - 13:50
شبکه‌های اجتماعی و ارائه خدمات بانکی در آن‌ها
یکی از نکات مهم مشتریان بانک‌ها، دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند است. یکی از اهداف بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص کند در نتیجه این بانک باید خدمت را آن‌جایی ارائه کند که مشتری می‌خواهد.

به گزارش صنعت و توریسم به نقل از روابط عمومی، در حال حاضر بانک ایران زمین تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان ارائه می‌کند که خوشبختانه با استقبال خوبی از آن روبرو شده. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار داد که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه‌های اجتماعی فراهم نیست.

افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی

امروزه آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی است و میلیاردها نفر در جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ به گونه‌ای که  این امر فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب‌وکار و ارائه خدمات فراهم کرده است.در حال حاضر بسیاری از مردم تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن‌ها از همیشه کم رنگ‌تر شده زیرا خیلی از مردم بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن‌های همراه.

در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه‌های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می‌شوند. از طرفی کانال‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند تا از شبکه‌های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.

استقبال از شبکه‌های اجتماعی، توجه کسب‌وکارهای مختلف را به خود جلب کرده و بانک‌ها این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و از این رو بانک ایران زمین سعی دارد از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کند.

استفاده بانک ایران زمین از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان

در حال حاضر نیز بانک ایران زمین از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود استفاده می‌کند و سعی دارد نظرات آن‌ها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایندها به کار ببندد.

آن‌چه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه‌های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آن‌ها سعی می‌کنند هر چه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.

به طور مثال اگر نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیندازیم متوجه می‌شوید که مشتری خرید را انجام می‌دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش‌ها به حساب فروشنده واریز می‌کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است.

مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و بانک ایران زمین این موضوع را مورد توجه قرار داده تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کم‌ترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

مطالب دیگر در حوزه بانک را در صنعت و توریسم دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=88310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.