تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024
2

آیین تشت گذاری مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد

  • کد خبر : 70851
  • 20 آگوست 2020 - 9:46

با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و به صورت نمادین آیین تشت گذاری مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد آیین تشت ‌گذاری نمادین اردبیل با حضور جمعی ریش سفیدان و عزاداران محله عالی قاپو در مجموعه جهانی شیخ صفی ‌الدین اردبیلی برگزار شد. به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، در […]

با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و به صورت نمادین

آیین تشت گذاری مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد

آیین تشت ‌گذاری نمادین اردبیل با حضور جمعی ریش سفیدان و عزاداران محله عالی قاپو در مجموعه جهانی شیخ صفی ‌الدین اردبیلی برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، در آستانه فرارسيدن ماه محرم و ايام عزاداري سالار شهيدان، آيين سنتي تشت‌گذاري مجموعه جهاني شيخ صفي‌الدين اردبيل با حضور  جمعی از ریش‌سفیدان و عزاداران محله عالی‌قاپو برگزار شد.

این مراسم آیینی و سنتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در محل بقعه شیخ صفی‌الدین برگزار شد.

مراسم تشت‌گذاري از آيين‌هاي سنتي اردبيل است كه سالانه از ۲۷ ذي‌الحجه به مدت سه روز در مساجد و اماكن مقدس اردبيل برگزار مي‌شود و عزاداران و زنجيرزنان با برگزاري اين آيين سنتي و مذهبي كه سابقه طولاني در تعزيه اردبيل نيز دارد در واقع به پيشواز دهه محرم مي‌روند.
مراسم تشت‌گذاري بقعه شيخ صفي‌الدين اردبيلي به دليل جايگاه رفيع اين مجموع جهاني توسط محله عالي‌قاپو اردبيل در روز ۲۹ ذي‌الحجه هر سال برپا مي‌شود.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل

مطالب دیگر در حوزه میراث فرهنگی‌ها را در توریسم پرس دنبال کنید

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=70851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.