تاریخ : دوشنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۳ 18 ذو الحجة 1445 Monday, 24 June , 2024
0
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی مهد هنر صنایع‌دستی کشور است/ افتتاح مجتمع تولیدی با محوریت صادرات در استان

  • کد خبر : 119553
  • 10 ژوئن 2024 - 9:08
آذربایجان‌شرقی مهد هنر صنایع‌دستی کشور است/ افتتاح مجتمع تولیدی با محوریت صادرات در استان
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه وبینار روز صنایع‌دستی ضمن اشاره به افتتاح مجتمع تولیدی شیشه فوتی شکرگزار با محوریت صادارت تولیدات هنری، استان آذربایجان‌شرقی را مهد هنر صنایع‌دستی کشور عنوان کرد.

به گزارش صنعت و توریسم به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی روز شنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ در جلسه وبینار روز صنایع‌دستی ضمن اشاره به اهمیت صنایع‌دستی در برجسته‌سازی حوزه گردشگری گفت: آذربایجان‌شرقی مهد صنایع‌دستی، به ‌عنوان یکی از سه استانی دارای تنوع و کیفیت تولیدات صنایع‌دستی در کشور است که بیش از ۲۰هزار نفر در استان در ۸۵ رشته مختلف صنایع‌دستی اشتغال دارند.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تا به امروز استان آذربایجان‌شرقی موفق به کسب پر افتخار ۲۷۷ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شده است که که از این تعداد ۱۳ اثر فاخر نیز موفق به کسب نشان بین‌المللی شده‌اند.

او افزود: مجتمع تولیدی شیشه شکرگزار با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در فاز اول موفق به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ هنرمند صنایع‌دستی شده است که در صورت بهره‌برداری از فاز دوم این مجموعه، ۳۰۰ نفر نیز به هنرمندان شاغل در این مجموعه افزوده خواهد شد.

محمدی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات صنایع‌دستی در اقتصاد و برجسته سازی گردشگری کشور گفت: ظروف کریستال، تراش، طلاکوب، مینات کاری از انواع محصولات تولیدی در این مجتمع صادرات محور و سفارش محور هستند که مجتمع تولیدی شیشه شکرگزار موفق به ثبت سفارش تولید برای ۶‌ ماه نخست فعالیت خود شده است که این استقبال گواهی بر مرغوبیت تولیدات صنایع‌دستی در استان آذربایجان‌شرقی و کشور ایران است.

لینک کوتاه : https://sanattourism.ir/?p=119553
  • نویسنده : صنعت و توریسم
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.