شهرداری اصفهان،جایگاه نخست خدمات الکترونیک در کشور
شهردار اصفهان بیان کرد: از ابتدای ورود به شهرداری اصفهان به دنبال این بودیم که اخذ پروانه برای شهروندان به سهولت امکان پذیر باشد و دغدغههایی که در مسیر گرفتن پروانه وجود دارد، مرتفع گردد.
ایشان افزود: هیچ راهی جز حرکت به سمت تکنولوژیهای نوین وجود ندارد،امکانات و فرصتی که ناشی از قرارداد شهرداری با شرکت صفارایانه ایجاد شده فضا را در همه مناطق شهرداری به گونهای فراهم کرد که شهرداری از طریق سامانه اصفهان نما به راحتی میتواند نیازهای خود و شهروندان را مرتفع نماید.
به گزارش توریسم پرس به نقل از اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان،قدرت اله نوروزی ضمن تاکید بر لزوم توسعه فناوری های نوین الکترونیک در شهرداری اصفهان برسهولت کار شهروندان و کاهش مراجعات مردمی تاکید کرد و انتظار شهرداری را تحقق شعار “شهر هوشمند” به طور کامل عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: انتظارمان این است ضعفهای موجود مرتفع و ارائه خدمات،آسانتر گردد تا هر شهروند اصفهانی بتواند در منزل خود پروانه دریافت نماید.
فناوری و خدمات کاملا به روز شهرداری اصفهان
مدیرعامل شرکت صفا رایانه و مشاور طرح الکترونیک شهرداری اصفهان در قالب برند سرای ۸ و سامانه اصفهان نما در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکریم سیستمی که در شهرداری اصفهان با عنوان خدمات الکترونیک فعال است،سیستمی بی نظیر در کشور بوده که به ویژه در شرایط کرونایی اهمیت بالایی در رفاه و آسایش شهروندان دارد.
ایشان بیان کرد: مجموعه فعالیت ها،تلاشها و برنامههای این شرکت به سمتی بوده که شهروندان اصفهانی بتوانند در منزل خود و یا از طریق موبایل یا سیستم رایانه، خدمات مختلفی که از سوی شهرداری ارائه میگردد را دریافت کرده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی در شهرداری نداشته باشد.
رضا زرین بیان کرد: شهروندان در این سامانه،خود بخشی از فرآینده شده و میتوانند تمام خدماتی که در حوزه شهرسازی اعم از گرفتن استعلامات الکترونیکی، پروانه، پایان کار، پرداخت قبوض نوسازی، مشاهده دستور نقشه و … است را دریافت نمایند،شهروندان میتوانند با کلیک روی ملک خود مشاهده کنند آن ملک دارای چه ضوابطی در شهرداری است یا اینکه شهرداری چه طرحی برای توسعه آن ملک در نظر دارد.
وی در ادامه گفت: در این مسیر،سعی شده سامانه به یک سهولت و سادگی رسیده و دانش و تلاش کارکنان و کارشناسان شهرداری در اتاقهای مختلف به صورت کامل برخط شود و شهروند با یک کلیک روی ملک خود به تمام خدمات، دسترسی یابد.
مدیرعامل شرکت صفارایانه افزود: فناوری و خدمات ارائه شده توسط شهرداری اصفهان کاملا به روز بوده و به جرأت میگوییم شهرداری اصفهان در این زمینه در کشور پیشقدم است، شرایط کرونایی کشور شهرداری اصفهان را هر چه بیشتر ترغیب میکند تا با جدیت بالایی این مسیر را طی کند و شرکت صفارایانه در این مسیر شهرداری را کمک میکند.
زرین عنوان کرد: شرکت صفارایانه با شهرداریهای بسیاری در سطح کشور همکاری می کند.
خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان بدون محدودیت زمانی و مکانی
وی افزود:با آگاهی از شرایط شهرداری های کلانشهرهای کشور می گویم هم اکنون شهرداری اصفهان در حوزه شهرسازی، ارتباط با مردم و تقلیل صدور زمان پروانه جایگاه نخست کشور را دارد، خدمات الکترونیکی که شهرداری اصفهان به صورت الکترونیک ارائه می دهد محدودیت زمانی و مکانی ندارد و هر شهروند در هر مکانی که حضور دارد می تواند با مراجعه به سایت my.isfahan.ir خدمات ملک خود و سایر خدمات که طیف وسیعی را شامل می شود، دریافت کند.
مدیرعامل شرکت صفارایانه با اشاره به اینکه به این خدمات عنوان سلف سرویس گفته میشود،تاکید کرد: شهروند با مراجعه به سایت، خدمت را مشاهده و آن را انتخاب و به تناسب انتخابی که انجام داده خروجی های لازم را دریافت می کند. بخشی از این خدمات، شهرگردی است که شهروندان اصفهانی می توانند در سطح شهر اصفهان حرکت و مناطق مختلف، آثار باستانی، بازارچه ها و هر آن چیزی که در قالب فضای واقعی مشاهده می کنند را در بستر فضای مجازی مشاهد کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: خدمات دیگر این سامانه عبارتند از: پرداخت عوارض نوسازی، مشاهده ضوابط ملک، سطح اشغال ملک، تعداد واحدها، آگاهی از تعیین میزان هزینه ای که شهروند باید برای گرفتن پروانه پرداخت کند، تصدیق گواهی، مشاهده دانشنامه و … که موجب میگردد شهرداری اصفهان به سمت شهرداری شیشه ای یا شناور حرکت کند چون اقدامات و خدمات به صورت کاملا پویا و به روز ارائه میگردد.
منبع: شهرداری اصفهان
مطالب دیگر در حوزه شهرداریها را در توریسم پرس دنبال کنید